Alla sover och endast tomten är vaken..

Det enda som låter här hemma är T:s och E:s djupa andetag från sovrummet, Fredrik Reinfeldt sitter och disskuterar i tv4 om det som hände för en vecka sen i Stockholm, och grannen flyttar möbler för ovanlighetens skull.. Jag längtar så till vi kommer in i huset, om ett år så har vi renovert klart och vi har förhoppningsvis har vi bott in oss lite och vi tassar runt och julpyntar, slår in julklappar och julbakar i vårt fina vita lantkök, Ellie springer runt och drar ner all julpynt.... Mmmm vad jag lääängtar :)

I två dagar har jag handlat och slagit in julklappar vi har till och med en liten gran som alla klappar ligger under och bling blingar av julgransbelysningen, så när vi har tänt alla ljuslyktor och tänt granen så blir det en sån där mysig stämmning som det var när man var liten och nu har man själv en liten tjej här hemma som ska fira jul med oss förhoppningsvis många,många år framöver.. Nu ska man ju börja om med allt, få till det precis som man själv kände när man själv var barn under juletider, spänningen,glädjen,tryggheten,släktens sammanslagning, och längtan efter att få öppna julklappar alla juldofter från bak,mat,ljus mm ska återupptas så hon får känna det som man själv kände som liten!
Julen i år blir firad här hemma hos oss, skälen är dels för att vi är lite skeptiska att Ellie ska bo i en bilbarnstol,vagn en hel dag och åka mellan min och T:s familj så då samlar vi alla 17 vuxna och 3 barn i våran ouppackade 4a istället här i stan, vi ska göra om så kök/vardagsrummet blir matrummet och sen gör vi ett av rummen till ett tv-rum så folk kan kolla på Kalle Anka i lugn och ro! Jag lägger upp lite bilder när omvandlingen  är klar :D


Nu ska jag göra mig klar för att sen fortsätta pyssla här hemma innan pappa,svärmor och svärfar kommer och ska tippa, våran lördagsritual i hopp om miljonerna :D
Nejdå om du vill bli miljonär så får man nog jobba för det tills du förtjänar det, det är nog inte en sån stor procent som tar hem miljonvinster.. Så den tuffa vägen och hårt arbete så kan du få dina drömmar att slå in, Yes you can!

Tjohååj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0