En lååång dag lider mot sitt slut??

Den här dagen har varit så väldans lång, eller egentligen så är den ju inte de för varje dygn har lika många timmar men anledningen varför det känns som den har det är väl för att jag är så himla trött! Hela dagen och det vill säga varje sekund,varje minut och varje timme har det känts som att jag har varit vaken i 24 timmar i sträck och sprungit maraton. Och då kanske ni funderar varför jag inte går och lägger mig, och svaret är ju enkelt min älskade lilla dotter vääägrar och sova just nu, hon är lite knölig och det kan antingen vara för att hon fick sprutor igår och reagerar på dom eller så är det tänder på gång eller så är hon helt enkelt väldigt putt och känslig idag!

Dagen började kl 05:45 av hennes gråt och vanligtvis vaknar hon mellan 8-9 av lite lyckligare läten! Och mina tankar direkt då var "va sjutton  är det nu då, hon vill säkert ha nappen" så jag kliver upp och ger henne den, hon blir tyst... Och sekunden jag lägger mig så börjar hon igen och jag känner hur jag vill spy och svimma av trötthet och innan de skulle ske så är Tommy snabbt uppe och vaggar henne, SKÖNT tänker jag och somnar om.. 07:15 vaknar hon nästa gång och då har Tommy åkt till jobbet för en halvtimme sen, så då är det bara att kliva upp så jag sväljer min trötthet,svimkänning och spya och kliver upp.. 07:15 är en human tid och kliva upp när man har en 6 månaders bebis intalar jag mig själv, sen när man möter det leendet och sprattlet i kroppen så kan man inget annat än och le tillbaka. Men snabbt fann jag anledningen varför hon vaknade så tidigt, hennes blöja satt på sniskan så hon hade kissat i sängen "Vilken idiot till mamma" sa jag högt till henne och fick ett leende tillbaka. när jag stod och tvättade henne så tänkte jag "Hur fan kunde jag missa de?" jag brukar alltid kolla blöjan men inte denna morgon ibland så bryter man sina egna vardagsrutiner.. Jaja livet går vidare och hon förlät mig väldigt snabbt!
Grejen med den här lägenheten är att vi har ingen tvättmaskin i lägenheten utan tvättstugan ligger i porten brevid så jag måste klä på Ellie ,packa ner henne i vagnen VARENDA gång jag ska ner till tvättstugan så lösningen vart att störa mamma på sin lediga dag och be henne om hjälp. Som tur va så hade hon tvättid så vi kunde klämma in en tvätt till så hon tog snällt emot oss kl 10 på fm för att tvätta kisslakan: TACK mamma! 

Vi var hemma hos mamma till kl 13 och jag höll på att somna typ 255 gånger i soffan, vid köksbordet,på toaletten,i soffan igen... ja så höll de på trots fotografering för julkort, bus med hunden,dans med Ellie och kaffe! Sen hade jag en "mammadate" uppe hos en av mammorna )och uppe menar jag att det BARA är uppförsbackar dit)från föräldrargruppen för en liten mysig fika och självklart träffa deras små pojkar, eller små och små dom är ju en hel månad äldre än Ellie, det var i alla fall mycket trevligt och goda lussebullar och pepparkakor till kaffet vart serverat! Fast tröttheten gick inte att bota.. Vi kom hem efter 16-tiden och vi började med att försöka leka och sjunga men det var inte intessant utan hon ville bara bli buren och gnälla så det fick bli så! Tommy kom hem efter kl 19 och då hade jag hunnit matat henne med gröt, badat henne, bäddat rent i sängen åt henne och lagt henne och till och med hunnit slängt i MIG lite mat så jag fick halsbränna, faaantastiskt! Förhoppningarna låg högt VI TVÅ skulle få mysa, vi hann precis duscha, sätta på oss myskläder och då vaknade hon igen... Det var den myskvällen, så nu sover båda två så nu är det är bara jag kvar..Dagen tog ju äntligen slut, så nu säger jag god natt till alla er så hörs vi kanske imorgon och vem vet, jag kanske kan ladda upp bilder tills dess :D Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0