krypande känslan i kroppen is back!

Det är vinter.. Den är vacker,fin, mysig och underbar men "eksembarn" som man är för 20e året i rad så är den väldigt jobbigt också.. Kryper i kroppen och kliar överallt och man ska ju inte klia för då blir det värre, JAAA jag vet det men dom som inte har eller haft den jävla oturen att få eksem ska nog vara tyst för dom har verkligen ingen aning hur det är att dras med det här, det kryper i hela kroppen och man vill klia sönder sig, skitjobbigt! Och vissa dagar så mår man rätt så okej men nu är jag inne i någon period där jag inte mår så bra, och vintern är den jobbigaste perioden med den torra,kalla luften. Sen så blir dom värre om jag är stressad, ätit dåligt eller druckit vatten dåligt, men det är väldigt lätt att glömma bort sig själv när man har blivit mamma eller pappa man kommer i sista hand helt enkelt och då blir de man själv som får lida i slutet. Som doktorn säger så ska jag inte diska,laga mat eller hålla på i vatten men fråga hur lätt det är när man har en bebis så salvorna går åt som bara den men inget hjälper så snart är det dags för läkarbesök om det inte blir bättre..

Det värsta är ju att min söta lilla dotter kan få det här, mitt oskyldiga lilla barn kan få lov att gå igenom det helvete som eksem och allergier skapar! Och att det finns en chans att jag får sätta mig i den rollen min mamma satt i när jag var liten, alla läkarbesök, behandlingar, en annan kost, sömnbristen pga allt kliande, får lov att säga nej till tex hästridning eller tänk om hon vill bli hårfrisörska men får lov att säga nej till det pga att hon har atopiska eksem.. Jag som ska uppfostra henne med "Du kan göra exakt vad du vill här i livet , bara du ger dig f*n på de!" och att hennes mamma och pappa stödjer henne med kärlek,trygghet och närvaro vad hon än väljer här i livet.. Och hur ska jag kunna hålla de om hon får mina gener och hennes dröm är att bli härfrissa eller veterinär eller jobba inom vården eller jobba med kläder, nej fy fasiken det här önskar jag inte ens min värsta fiende! Nu är det inte säkert att hon får allt skit utan hon får ärva T:s fläckfria gener som inte har något sånt, men tankarna finns alltid där "tänk om".

Så fråga mig hur skönt det har varit och fått höra varje bvc besök att de inte finns några tecken för något sådant än jag är den LYCKLIGASTE MAMMAN PÅ JORDEN då! Och tjejen har inte varit sjuk en enda gång än så länge (bara en liten lätt förkylning och feber en eftermiddag) men annars har det gått hur bra som helst med mitt lilla hjärta!
Guud vad jag älskar henne och det finns inget som kan komma i mellan oss, det bandet som binder oss samman är det starkaste som finns och jag ska alltid lova henne närvaro, stabilitet och kärlek  vad som än händer och så länge vi båda lever!

God natt <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men kära lilla Emmsen!! Fy f*******n va jag lider med dig!!! Usch!! Det måste verkligen vara ett helvete för dig, jag är ju allergisk mot vissa starka tvätt- och mjukmedel och fy f*n va det kliar och gör mig helt galen men det är ju verkligen INGET mot hur du har det :( Håller tummarna med er att lilla Ellie slipper få det! Kraaaaaaam på Er!! <3

2010-12-20 @ 15:05:33
Postat av: Kersti

Nähä mitt namn kom inte upp!! Men det var jag Kersti som skrev den kommentaren ;)

2010-12-20 @ 15:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0