Ser det snöar, ser det snöar!

Japp, här hemma vräker det ner snöflingor och det blåser.. Eller nu ljög jag, helt plötsligt har det slutat och snöa men det blåser fortfarande! Jaja, de är ett riktigt busväder ute och dom flesta människorna som inte måste gå ut stannar hemma och myser men inte jag, nej jag har pulsat ner till stan och shoppat alla julklappar och när jag säger pulsar så menar jag det jäklar vad det har snöat!! Och plogbilarna har inte hunnit att plogat alla gator innan befolkningen vaknade till liv, så folk trängs på hjulspåren på vägarna istället för trottoaren så dom slipper dränka sina fötter i snön, det är tur att vi köpte en rejäl terrängvagn som tar sig fram överallt utan några problem så jag tackar Mountain Buggys Urban Jungle för en rätt så smärtfri shoppingrunda :)
Dom julklapparna som vart handlade idag var till min sambo och jag kan inte säga vad här! Min systerson J har fått en jättesnygg tröja på Polarn&pyret, min andra systerson hade jag redan handlat till så det vart bara en lilla J idag, sen så kunde jag inte låta bli och handla lite till Ellie så hon fick 2 nya pyjamasar från Lindex som var jättesöta en som var rosa och en med djur på :) Och sen så handlar vi en 100 kr klapp till oss vuxna som vi typ lottar ut bara för det känns inte att behovet är så stort att få en massa julklappar utan vi får av mamma och pappa sen en 100 kr klapp det behövs inget mer utan det är viktigare att vi samlas och äter och bara myser!
Sen får ju den nya generationen julklappar, min sambos systersöner köper vi till, mina systersöner köper vi till och skickar ner till Australien och hur galet måste inte det vara att fira jul i bikini på stranden istället för ett sånt här klimat :P  sen så handlar vi självklart till våran tösa :D
För min julklapp från mamma och pappa så ska jag nog köpa grejer till huset, det tycker jag låter bra :)

Nu så ska jag sätta på lite kaffe och invänta min bästa pappa som kommer på besök! Han är sjöman så han kom hem inatt från en månads jobb ute till havs, och både jag och Ellie har längtat efter honom och är så glada att han får vara ledig denna jul när det är Ellies första jul!!
Dom som saknas är min storasyster som inte är med, som sagt hon bor på andra sidan jordklotet och då kan man ju inte bara ta en resa hit i några dagar bara sådär utan då blir det att dom kommer hit under sommaren och stannar minst 4 veckor för att dom ska få något utbyte och att dom inte ska känna stress att hinna träffa alla på kort varsel!
Livet vart lite annorlunda, vi trodde nog båda att vi skulle sluta i samma land och stad men så vart det definitivt inte men vi vet att vi har varnadra och vi vet att vi är lyckliga och mår bra så vi får leva efter det!
Jag har ju i alla fall min lillasyster hemma som ska vara med oss under jul, JIPPIIIII!! Min äldsta syster (halvsyster) är svårt att planera in något med när hon inte heller bor här utan jobbar som en tok, för den delen så borde inte läkare få ha såna långa skift som dom har idag tycker jag, tycker att hon alltid jobbar och de är synd!!
Oj vad mycket och rörigt det vart nu, kaffe var det jag skulle göra!

Tjohej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0