Vad vill jag bli när jag blir stor??

Det är dagens fråga, min stora tanke idag: Vad vill jag bli när Jag blir stor?"

Tankarna har snurrat en del under dom sista 24-25 timmarna om just det ämnet, vad är det som gör mig lycklig,tillfredställd,glad och kan tänka mig att pyssla med i ca 40 år till?! Ja, jag vet att man kan byta bana och göra något annat men jag tänker inte "Det här kan jag göra i 5 år och sen byta till detta och jobba med det här i 10 år.." osv osv. Utan jag funderar mer på vad jag VILL helst göra JUST NU i resten av mina arbetsår, jag gillar att skapa,tänka,drömma,göra det fint runt omkring mig och sen så tycker jag det är intessant med beteenden, försöka ge lite till mina medmänniskor..
Allt det här i ett yrke kanske inte finns så man får sålla och leta och söka,söka..

barnpsykolog skulle vara intressant MEN jag är orolig att inte kunna släppa jobbet när jag går hem..
Sen så är nog mina år inom vården över, karriären är gjord där Time 2 move on efter 7 år eller om det är 8 år och lämna plats åt andra..

Min Sambo säger direkt" inredning...
"Du har ögon för det älskling" "Du har en förmåga att se en helhet i ett hem"
Såna söta ord kommer det från min sambo OCH jag gillar inredning som faaaan, är riktigt peppad att få göra i ordning vårt hem i sommar, att få slå ihop alla visioner jag har i mitt huvud, se den stora sammanslagningen ska bli så intressant efter 8 månaders planering av vilken stil hemmet kommer att gå i, hur färgerna smälter ihop i heeela huset, hur det ser ut med möblerna, ljuset.. ja hur varje rum får sin identitet.. Mmmm nu drömmer jag mig dit nästan :))
Men nackdelen är att jag ogillar när folk kopierar mitt skapande, mina idéer, mitt hem.. Eller snarare så hatar jag när folk tar mina ideér som jag har skapat till MITT hem och sätter dom i deras, det är riktigt störande.
Det är roligt när folk kommer med sina egna ideér och vill bolla dom lite med mig, eller när dom inte vet vad dom ska göra med "den hyllan" och då kan man komma med förslag för det är skitkul!
Men inte när folk har vart hemma hos en och sen nästa gång man hälsar på så har dom gjort exakt likadant hemma som jag har..
Neeej tack det ogillar jag som fan, kom på något eget föfan :P

Sen tillsist så har jag mitt skrivande som jag älskar, att få drömma mig bort i någon timme till en annan värld och bara få släppa allt och skriva om någon annan, få gå in i någon annans huvud med en annan persons tankar och få släppa mina egna..

Ja många funderingar, många drömmar!

Men en dröm som har gått i uppfyllelse är min dotter, är så stolt över att få vara hennes mamma!!
Vad finns det inte och älska liksom?? ;)


Sov Gott vart ni än befinner er och kom ihåg att den enda som kan förverkliga dina drömmar är du!!

Tro på dig själv, det är då du lyckas..


Kommentarer
Postat av: ekfan

Hmmmm svårt det där! Jag tror inte man vet vad man vill göra förrän man gör det.. ;) Å andra sidan lite svårt att leva efter det, prova 200 jobb innan man hittar nåt. Haha:)

2010-12-29 @ 15:54:42
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: emma

ja men precis, de är inte lätt! får ta en funderare helt enkelt och se vad som drar i mig mest, jag vet ju iaf vad jag INTE vill göra så de är väl ett steg åt rätt riktning :D

2010-12-29 @ 18:29:32
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: ekfan

Precis, det är ju alltid något! :)

2010-12-29 @ 20:29:27
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Men Emma se det som en riktig komplimang om någon tar efter din idé, då har ju personen verkligen uppskattat något som du har skapat! Fast jag förstår om det är irriterande om detta sker ofta eller att personen själv tar åt sig äran :)

2011-01-03 @ 10:21:34
Postat av: Emma

Ja men absolut, det är roligt att folk gillar det jag gör men det är just det där att personer gör exakt så som man har hemma sen låtsas dom som ingenting när man kommer på besök och säger ingenting utan låtsas som det regnar typ istället för att säga "du inspirerar mig, är det okej om jag gör så som du gjorde med den där hyllan?" tex.. Sånt är ju skitkul om man når in till människor så mycket! Men det finns lite gränser, och helst när det kommer till kompisar för man vill ju inte komma hem till någon så ser det ut som det gör hemma hos en själv :)

2011-01-03 @ 14:06:22
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0