från ena sjukdom till den andra??

Herregud!
Ja det är nog det ord jag kan säga nu när Ellie har blivit sjuk IGEN, Direkt efter Antibiotikan så har nog dragit på sig förkylning/feber/dregel/vattniga ögon/hosta..
Tänkte tänder men nu börjar jag fundera på om det är en liten elak förkylning eftersom rethostan har blivit slemhosta..
Så det är inte så mycket sömn eller underbara promenader just nu utan mer vara vaken halva nätterna och tar hand om den UNDERBARASTE lilla tjej..
Hon kämpar och kämpar, försöker vara glad men det blir otäckt när hon måste hosta så hon börjar gråta floder,dregla och snora och helst allt det PÅ en så vi alla går runt med blöta kläder typ!

Idag så var farmor och farfar barnvakt i några timmar så jag och T kunde fara iväg till Gagnef på loppisen som vi hade planerat in just denna helg, Ellie var bara lite hängig när vi åkte så det kändes helt okej att lämna henne i några timmar.. Fast JAG hade till och med mig mobilen som jag då inte brukar när jag ska iväg på något som jag inte vill bli avbruten, men idag så var det en sån dag som jag ville vara 110% tillgänglig ifall om det var något..
Men hon skötte sig exemplariskt och försökte leka och trixa för farmor och farfar fast hon inte orkade, SÖTIS!
Vi kom inte hem tomhänta, vi fyndade mycket fina grejer till huset så nu längtar man ännu mer tills vi får komma in!
På tal om det så ringde P som äger huset och sa att deras husbygge var nog redan försenat en vecka och vi sa att det var okej om datumet flyttas, nog att man längtar men den här mannen fixar kontakter därute till oss och grejar så det är en självklarhet att man ger tillbaka så nu kanske det blir runt den 7e juni istället :)
Vi ska ut nu den 19e och kika lite och fotografera nu när det inte är kolsvart och fullt med snö utan man kan få ordentliga kort på huset så ska vi mäta och dona där köket ska vara så vi kan börja planera, åka och kolla och prata med köksplaneraren och det måste ske nu, snart eller helst nu.. Tänk om man inte alls vill ha det vi har trott då måste man ju ha lite tid på sig att ångra, göra om och ångra igen!
På vägen hem från loppisen så stannade vi till på Loftgården, en jättemysig butik med lantlig inredning!
Vi råkade självklart hitta Ellies framtida säng, en vit
imperial, "växasäng" så vi råkade reservera den och ska hämta den på onsdag, lite oplanerat men men vad ska man göra när det lyste upp neonskyltar ovanför den "Ellies" "Köööp den"
So we did!
Jag lägger upp en bild på den som då är tagen i butiken av Loftgårdens ägare



Vacker säng till ett vackert barn!

Ta en kik i hennes butik, det finns mycket fina saker!
Köpte även en "ölhink" till T som han kan fylla med is och lägga ner några öl i och ta en kall öl i sommar när han kämpar med vårt lilla bo!
En skål i fattigmanssilver följde oxå med hem från butiken, ÄLSKAR fattigmanssilver!

Nuuu ska jag försöka sova lite..

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0