Alltså man blir ju matt..

Nu har jag suttit och läst tidningen som jag brukar göra varje dag, och det sätter ju igång tankar och tycken och något jag har lagt märke till det är var människan är missnöjd, missnöjd över sitt jobb, pengar, livssituation, avundsjuka, utseende och bla bla bla..
Allt som ges till en glömmer man bort om någon ger en pengar "Åh nu skulle jag vilja köpa det här men det är för dyrt" istället för att tänka HUR man förvaltar pengar så kan jag spara till den saken som är dyr..
Och om man FÅR någonting vi säger en säng så låter det "Åh tänk om det ändå var en svart sängram istället för vit" istället för att tänka "Wow, jag fick en säng, jag fick alltså flera tusen kronor av en mamma/pappa/syster/bror/kompis, TACK!"

Och det stora problemet PENGAR,  fundera på istället HUR man kan fixa bättre ekonomi om jag vill ha mycket pengar så får jag fan kämpa för det, plugga,plugga, jobba arslet av mig och inte KLAGA att det är jobbigt för OM DU VILL BLI RIK  ELLER HA BRA MED PENGAR SÅ FÅR DU FAN JOBBA FÖR DET, man får börja längst ner och arbeta UPP SIG, herregud så är det för varenda människa idag så att sitta och bara klaga kommer inte ge dig ett välbetalt jobb!

Sen så är det de här med ens egen livssituation, sitt egna liv, jaaa svaret är ju så jävla lätt DITT LIV, DITT ANSVAR det finns inte en enda människa som är skyldig dig att ge dig ett bättre liv, det finns ingen som ger dig ett bättre liv utan allt handlar om dig, dina visioner, dina lösningar, dina värderingar, dina kunskaper, din kämpaglöd, dina ambitioner..
Dina val allting ligger på DINA axlar ingen annans du väljer om du orkar ta tag i dig själv och ta tag i det DU vill!

Om du är nöjd med "lagomt" så ta för dig och få ett "lagomt" liv, om du vill köpa design möbler så följ drömmarna och köp en fotölj för 60000 kr, och om man öppna eget så följ dom drömmarna och gör det, vill du ha mycket pengar så följ den drömmen och gör det som krävs för att få det!
Om du vill ligga hemma på soffan så gör det men förvänta dig inget mer då än det som ges..

Och kan inte folk vara glada för varandra skull instället för att vara bittra?
Fan vad livet skulle bli roligare om folk vart GLADA för andras skull istället för att vara så jävla bittra för att inte DU fick det som din mamma/pappa/bror/syster/kompis fick, men vet du vad tycker du inte att dom närmaste förtjänar all lycka och framgång??
Om man inte tycker det så förtjänar inte man själv det heller, KARMA gott folk det heter karma
så vad tacksam för allt du har och om du vill ha mer så ta för dig av allt som erbjuds och finns och var GLAD över andras framgång och säg "GRATTIS, det här förtjänar du!" Det uppskattas att få höra dom orden och då kommer du oxå få höra dom orden :)

Tänk efter och bli ingen självisk,bitter människa för det är det man får tillbaka..

Låt inte drömmarna vara drömmar utan förverkliga dom istället så du kan känna dig nöjd med dig själv, ditt liv, dina val :)

PössÅkram



Kommentarer
Postat av: ekfan

Så jäkla bra skrivet Emma! :) Ditt liv = ditt val och ditt ansvar. Det är ju liksom inte svårare än så!

2011-02-20 @ 17:41:03
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack vännen!

Ja men man börjar ju fundera på vart människan är på väg ibland så jag fick lov att skriva ur mig lite ;)

2011-02-20 @ 18:10:00
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0