Helgen kom och gick!

Jahapp, då var helgen över igen!
Undra varför vissa helger går snabbare än andra när det är lika många dagar, alldeles för få by the way!

Jag var ju på mitt första yogapass i lördags, jag ringde syster min på fredagen och övertalade henne att hänga med så efter alldeles för några timmars sömn så strax innan 9 spatserade jag, T och Ellie mot Må Bättre, dom fortsatte sin promenad efter dom lämnat av mig och gick runt Tisken och jag klev in på gymet taggad och astrött :))

Men det gick bra, alla är så Hej-vänliga och trevliga på det stället så man blir på bra humör och tyckte det var kul att vi skulle gå på Ryans 75 minuters yogapass.. "Det brukar ge en träningsvärk" säger en ur personalen som är väldigt tränad och fit så då rullade tankarna att om HON brukar på träningsvärk vad fan kommer jag att få??

Jenny och jag fnittrade och gick upp till yogasalen och tog fram mattan och filten som man använder och la ut allt på golvet, och jag fick höra " vad har du dragit in mig på egentligen?" av J "Det är lugnt" svarade jag oberörd..
Jag var oberörd till tränaren kom in och började "värma upp" och snacka, han var som gummimannen ett ben for upp dit och det andra åt ett annat håll typ..
Oron växte lite men det var försent att dra sig ur, lokalen hade blivit fylld och dörren hade stängts så vi var fast i yogarummet dom kommande 75 minuterna..

Vi överlevde! Men snacka om vad man utmanade kroppen, jag fick onda ögat av Jenny några gånger men som sagt vi överlevde och jag ska återvända dit och pressa mig själv och överleva flera pass för det är rätt så skönt med mjölksyra i HELA kroppen.
Den energin man ska få från yogan letade jag efter hela dagen, jag var kaputt slut i hela kroppen och hade huvudvärk, men det kanske var för dom få timmarna jag hade sovit och man lär sig hur man andaas och slappnar av i hela kroppen så jag tror att det hade en inverkan.
Vardagen fylls med saker att göra, heltids tänkande på Ellie, flytt, hus, hund ja en massa saker och måsten och när du väl sitter där på mattan och börjar andas och sak fokusera på BARA DIG så då tror jag att det öppnade alla kanaler och flöden så därav utmattningen!

Idag så vaknade vi tidigt, jag hade ont... Hello träningsvärken!!
ryggen,baklåren, armarna och magmusklerna under "säcken" värkte som fan så efter jag hade ammat lillan så gick jag och la mig igen..
Vaknade och hade fortfarande ont och första tanken var att jag kommer INTE orka med Zumban kl 16...
Jag gick dit ändå, fast jag verkligen inte ville eller orkade så gick jag dit och hade jättekul!!!
Zumba är den roligaste träningen jag har tränat och fast det brändes, gjorde ont, blodsmak i munnen och svetten sprutade så sprudlade glädjen i mig och jag tog i som faaaan och jag bara ÄLSKAR det..

Om man inte svettas eller känner att det bränner när du tränar så gör du fel! Det SKA göra ont och kännas i hela kroppen, du blir nöjd och din kropp blir nöjd för att du KAN pressa dig och din kropp mer än vad du tror så det skapar en hygglig självkänsla och man bränner fett så det kan ju inte bli bättre!! Så nu kan jag bocka av 2/2 träningar jag hade som målsättning denna helg, NÖJD!

Imorgon är det vilodag för mig och jag ska träffa 2 fina ladies för en fika sen blir det nog en promenad och.... Tror det var de, jag har ju inget minne så vi får se om jag har glömt något ;)

Jag är inte så duktig på bloggen för tillfället jag har tagit tag i en massa grejer och jag har börjat kommit igång med mig själv så när jag väl har tid och sätta mig så vill jag skriva om allt men det går inte för det blir redan tillräckligt långt och tråkigt :D

Nu blir det lite mer NHL innan sovdags!

God Natt!!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Åååh jag saknar min yoga, jag körde ju gravid yoga när jag väntade Holly :)

Vill prova på den där nya när man kör yoga i en bastu eller steam room eller va tusan det är!

Snacka om att vara slut efter ett sånt pass!!

Du är så duktig som kör på med träningen Emma!!

Jag kommer snart igen, hoppas jag haha!

Kraam

2011-02-07 @ 23:08:12
Postat av: Emma

Tack fina du!!!



Mmmm, yoga är super härligt men jag har nog aldrig vart med om ett sånt här jobbigt pass, kanske är för att det var i 75 minuter :P



Jag tror jag vet vilken du menar Bikramyoga???

Låter intressant som fan, men själv så skulle jag vilja vara liiite mer tränad för att våga mig på det är skitskraj att ramla ihop HAHAHAHAAAA!!

Dom säger ju att det är så sjukt jobbigt och det är vältränade människor som har sagt det och då blir jag ännu mer rädd och känner att jag är nog redo när lite av hyddan är borta och har omvandlats till lite muskler :D :D :D

Men om du testar först så kan jag testa sen???? :))))

Kraaaaaam

2011-02-07 @ 23:35:33
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Kersti

Hahaha ok jag kan vara test kanin no problemos ;)

2011-02-08 @ 13:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0