Klumpidunsan!

Min dotter AKA Klumpidunsan!
Torsdags ramlade ur våran säng (gick bra), i lördags så satt hon på golvet hos en kompis som vi var hos och firade på henne och hennes sons födelsedag och helt plötsligt så ville hon kolla närmare på golvet och slog i pannan i golvet och hon vart ledsen och grät och när hon väl hade lugnat ner sig så drar hon ner kaffekoppen på mig och hennes lilla fot!
Alltså då blir man knäckt, vi var snabbt inne i badrummet och spolade kallt och lindadde in hennes fot i en blöt handduk så det röda försvann. Men man blir som sagt helt slut i kroppen och hjärtat gråter!

Vi gav upp och gick hem, E var inte på något partyhumör längre så vi traskade hem i vintersolen och hon somnande så gott i vagnen.
Senare så fick i besök av Emelie och pg och vi käkade pizza och drack en öl och spelade lite kort och jag kan bara säga att fyyy fasiken vilka dåliga förlorare pojkarna var, HERREGUD! säger jag bara, man vet inte om man vågade skratta eller inte ;)
Så det vart inte så mycket kortspel innan dom inte ville spela längre, men det var roligt så länge det varade :D

Idag så har jag fått en rejäl sovmorgon, stack till The Gym och tog hand om mig själv på motionsbandet i nästan en timme och sen en timmes Zumba, Härligt som bara den!! I alla fall delen att få ta hand om mig själv och motionsbandet, Zumban var inte sådär jätterolig en söt tränare med för mycket paus för att visa steg och sånt och både jag och J vill svettas, få blodsmak i munnen  och typ dö efter ett pass!
Men men på onsdag blir det favvo Angelica och snart är favvo tränaren på MåBättre tillbaka så det kommer att ordna sig ;)
När jag kom hem stod det kycklingsallad på bordet som älsklingen hade fixat medan jag var borta, MUMS!
Så den här dagen har fått tagit hand om mig själv en hel del och blivit lite bortskämd och det var jävligt skönt!!
Vart var mitt förstånd förut, alltså varför tränade jag inte förut, varför tillät jag mig själv att bli tjock,  varför slutade jag inte röka tidigare och varför festade jag varenda jäkla helg??

Ja dom frågorna kan man ju ställa sig och försöka leta efter svar... Eller så skiter vi i det och kollar inte bakåt utan det som räknas är NU och nu skulle jag nog aldrig börja röka, supa eller sluta träna.. Är det inte fantastiskt hur man kan förändras, man kan göra en helomvändning utan några problem!

Det var som på bvc sist så frågade dom "Röker du/ni?"
Jag vart ställd, jag har inte fått den frågan bara sådär någon gång efter jag har slutat.
Men stolt svarade jag "Nej" och fy sjutton vad skönt det var att säga NEJ till den frågan, kände mig stolt om jag ska vara helt ärlig :D

Jag är klar med "det" livet, röka och alkohol är inte min grej längre. Finns inget jag längtar till, jag längtar inte längre efter att ta en cigg, jag längtar inte efter att ta ett glas vin utan jag längat mer till MåBättre, och det är helt sjukt för så lät det inte förut kan jag avslöja..
Det är konstigt hur man förändras, men det är fantastiskt för man har ju fått bort dåliga vanor som jag aldrig hade trott att jag skulle få bort och jag har som sagt min älskade,finaste dotter att tacka!
Utan henne så hade jag fortfarande rökt, inte tänkt på hälsan och kanske jojobantat några gånger det här året och antagligen festat varenda helg..
Nu så har jag tagit tag i mig själv och välkomnat mig själv in i ett välmående och där hade jag tänkt och stanna :))

Imorgon är det vardag igen, jag och E blir ensamma när T åker till jobbet men som tur så ska han inte iväg och jobba efter jobbet utan han kommer HEM, han kommer hem till oss så ska vi väl fira lite Alla Hjärtans Dag!
Vi har inte firat den förut, för det är lite överdrivet tycker jag "ett jävla kärleks-Jippo" rättare sagt för jag älskar honom inte mer imorgon än någon annan dag och jag gillar mer spontan romantik och det gör han med och inte MÅSTE köpa någonting för att visa sin kärlek MEN nu så kändes det som det behövdes lite "firakärleks-dag" för just att när man får barn så är ju barnet nr 1 No matter what så vi som par ställs åt sidan, sen så köpte vi hus och då har vi mycket att tänka på där så igen så tänker vi inte på oss.
Så i år så påminner vi varandra om kärleken mellan oss :)
Kan låta knasigt men jag tycker det är viktigt att påminna varandra om paret Emma&T :)

Fan nu är det natt igen så nu ska jag försöka sova!

God Natt! 





Kommentarer
Postat av: ekfan

Hahaha, lite kul att du eller jag vann varje gång när vi spelade kort! Den negativa energin måste spegla av sig på deras sätt att spela. =P Tummen upp för det sunda livet, jag känner precis likadant!

2011-02-14 @ 09:40:58
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0