Nej, nej, nej och nej..

Så låter det nog nästan hela dagarna här hemma, jag har nästan god lust att räknade hur många NEJ jag säger till min söta lilltjej per dag!
Hon ska vara på allt och dra och slita i sladdar, blomman på golvet, mobilen, tvdosan JA ALLT..
Nu ligger hon under bordet här och fått tag i högtalarna..
Hon lyssnar inte på sin mamma när jag säger nej till saker utan hon ser att det betyder något som gör att mamma låter annorlunda men då måste hon testa och göra om det.
Herregud och det här är bara början, tänk när hon börjar krypa på heltid då lär man ju vakta henne konstant, nu så kryper hon lite men mest ålar sig fram till sitt mål så då kan man hinna med henne men det står inte på förens hon kryper så vi får väl "njuta" av dom sista dagarna/veckorna innan hon tar steget till att sluta åla och bara kryper, just ja hon ska resa sig upp mot saker så man kan inte lämna henne för länge ensam i ett rum!

Dom här sköna morgonstunderna vi har haft, vakna, amma somna om är borta!
Hon sover mer oroligt, vaknar och är lite ledsen och det brukar börja runt 4-tiden på morgonen sen så fortsätter det varje halv timme-40 minuter så vi är uppe tidigt och äter frukost och varenda dag så hoppas jag att hon vill somna om.... Men det händer inte längre och det är bara att gilla läget!
Jag vet att folk har det jobbigare med kolikbarn eller har ett barn som ska amma hela nätterna och aldrig får sova blabla och småskrattar åt mina problem här hemma men vafan jag har ju alltid fått sovit i alla fall från 00-06 sen hon föddes så nu när hon vaknar så tidigt och ska upp så tar det tid att komma in i det här dumma mönstret hon har hamnat i, så låt mig klaga!

Eftersom vi har haft tur med E och det händer inte så ofta att man får sova så många timmar i sträck som vi har fått eller haft några andra problem med henne så funderar jag på att hålla mig till ETT barn :D
Alltså det är ju bekvämt och skönt! Jag har sluppit att förvandlats till en utsliten mamma som behöver åka till ett vilohem, tänk om man får ett barn som är vaken hela natten och sen så vaknar E kl 6 och är vaken hela dagen då skulle JAG gå in i väggen, ska skulle inte palla det utan försöka stoppa tillbaka bebisen och knipa ihop i önskan om att barnet ändrar sig till en Ellie-bebis!

Jag är nog en väldigt bekväm människa och jag tycker ETT barn har vart mycket och om jag skulle få en till så är det ju inte så att T kan vara uppe med bebisen på nätterna så jag får sova utan man MÅSTE stå ut och vara vaken för han ska ju upp och jobba så då ska ju han vara utvilad och så kan ju inte han amma så jag kanske är en EN-barnsmamma :)

Men T vill ju ha minst 2 st så kan man skaffa sig 1,5 barn??

Åh nu vaknade jag till vilken tur vi har med henne, mitt lilla älsklinghjärta!
Jag behöver lite wakeup calls ibland för att inse hur bra vi har det, men jag skulle vilja åka på spa och få sova en dag i alla fall :)
Nu måste jag gå till henne INNAN hon äter upp min inredningstidning, sen kommer morfar hit och ska ha morfar/barnbarns tid medan mamma går på ett FunkAerobic pass, hahaha :))

Ha en fortsatt trevlig dag!

kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaaaa tack till vilohem ;)

GUD, vad skönt det hade varit.. Eller en helg på ett spa och bara bli ompysslad.. Jaja, drömmen lever vidare! Men skönt hade det vart :D



Kram och massa kärlek på er <3

2011-02-15 @ 23:19:59
URL: http://lillfisenochjag.blogg.se/
Postat av: Maria

Du får lägga ut lite bilder på busungen så vi får se hur söt hon är =)

2011-02-17 @ 11:33:44
URL: http://lillyomamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0