SLITET/N

Mitt hår ser faktiskt helt ärligt talat för jä*ligt ut, jag såg det i spegeln idag när jag borstade tänderna så jag måste genast få en renovering ASAP!

Jag kan inte sätta upp allt hår i en tofs för det är för kort efter min gamla frisyr och jag kan inte ha det nedsläppt för då ser det för taskigt ut, Jag är i behov av Emelie så jag får traska dit imorgon och skrika HJÄLP! då kanske hon slänger ner mig i stolen med en gång när hon ser mitt döda hår!!


Det slitna delen av mig är min lilla brutta här hemma som har en bidragande faktor till det, idag har det vart den värsta dagen :(

Dagen började inte sådär jättebra, våran rutin är att kliva upp, amma och sen gosar jag ner henne i våran säng på T sida som då har åkt till jobbet, jag lägger massa kuddar under madrassen så hon inte ska kunna rulla ner det är då en fin kuddmur!
Jag lägger mig ner och vi babblar lite sen så somnade vi in...
En duns hörs och på en nano sekund så fattar jag att det är Ellie som har ramlat ner jag kommer inte ens ihåg vilken väg jag tog till henne antingen flög jag över sängen eller så sprang jag lika snabbt som vampyrerna i Twilight-filmerna fram till henne..
Hon gråter, jag vill gråta men då ser hon att jag är rädd så jag håller henne hårt samtidigt som jag känner på huvud,armar och rygg, jag vaggar henne ut till vardagsrummet och hon lugnar ner sig..
Jag tröstar henne och få en blinkande skylt framför mig mewd neonrosa text "Värdelös mamma"..
Usch det var jobbigt men när vi har tröstat klart och hon börjar babbla som vanligt så kollar jag benen och att inte något ben ligger konstigt, hon följde mitt finger med blicken fram och tillbaka x antal gånger.. Hon är okej!
Testet som var kvar var att hålla henne vaken i några timmar framåt ifall om hon har hjärnskakning så vi sjunger,leker och myser samtidigt som jag gör i ordning mig för dagens pass "rumplyft".

Hon är som vanligt hela tiden så jag informerade hennes mormor om vad som har hänt sen går jag och tränar (T har oxå fått reda på vad som har hänt hans dotter vid den tidpunkten) för hon var precis som vanligt..
När jag kommer tillbaka från "mördarpasset" så har hon inte sovit än så vi traskar ner på stan och då somnar mitt lilla hjärta i vagnen vaggad och trygg..

Alltså passet jag var på idag var en nära-döden-upplevelse för en flodhäst som mig, Herregud säger jag bara!
Det var många som var där och tränaren en smal och väldigt vältränad kvinna hon slänger på mig vikter som hon garanterar att jag pallar att träna med..
Sen kom hon på världens bästa idé "Ska vi dela upp passet till rumplyft/mördarpass för magen alla tjoar och skriker JAAAAAAAA, F Y F*N!
Det var så jäkla drygt så jag ville gråta typ men då hörde jag över hela salen "Kom igen Emma, lite till!"
Jag dör, jag dör jag dör och helst ville jag kasta frivikten på 5 kg i ansiktet henne men då skulle den antagligen studsa på hennes silikonläppar tillbaka på mig och då skulle jag få ännu ondare så jag avstod och tänkte vända mig till alla som skrek JAA till hennes förslag och be dom dra åt helvete och sen spy min galla över dom men jag gjorde inte det heller!
Jag var sååå stum i kroppen så det var sjukt, snacka om mördarpass som varade ENDAST 25 min för andra halva tiden är det spinning, men 25 minuter räckte gott och väl, sjukt jobbigt och jag har ONT!

Så fråga mig om jag ska gå på nästa pass?? ABSOOOLUUT!! :D

10 dagars schemat jag skrev i lördags så kan jag avslöja att jag har hittills hållit mina önskemål, tränat Lördag,Söndag,Tisdag,onsdag och torsdag så nu är det bara Lördagens Mixpass och söndagens Zumba kvar sen har jag fan lyckats med mitt lilla mål, det lilla målet är väldigt stort för mig :))

Till alla er som säger eller skriver att jag kämpar på och är duktig, TACK det värmer så sjukt mycket att få höra positiv feedback, EN MASSA KÄRLEK TILL ER!!!

Sov Gott!!

Kommentarer
Postat av: Kersti

"jag kasta frivikten på 5 kg i ansiktet henne men då skulle den antagligen studsa på hennes silikonläppar tillbaka på mig" HAHAHA!!!!

Emma jag kissar på mig fy fan vilken härlig kommentar och JA faaan va duktig du är som hållt chemat du la upp, grymt stolt över dig!

Du behöver ingen vass i poolen i Italien gumman, kör på!!!

Jag får en energi kick när jag läser hur duktig du är, kan du kan jag :D

Kram <3

2011-02-11 @ 11:02:14
Postat av: ekfan

Jag hejar på hemma från soffan! Kul att du ser fram emot nästa pass med silikonbruttan! ;P Vi ses imorn va?! :D Puss puss snygging!!

2011-02-11 @ 21:59:42
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0