Ellie 7 månader!!

Ojoj idag fyller min "lilla" bebis 7 månader!
Alltså det är sjukt vad tiden går fort, jag hinner liksom inte riktigt med..

Tyckte inte alls det var så längesen hon kom ut men papperna säger något annat 10-06-12 xxxx tittade hon ut efter en lång förlossning!
Kommer aldrig glömma hennes skrik, jag hade förberett mig mentalt på att hon skulle vara tyst eftersom dom har svårare att komma igång med andningen när det blir kejsarsnitt men våran lilla tösa "skrek i snittet" som det står i journalen!
Hon han inte ens komma ut innan hon visade sitt humör ;D
Sen så trodde jag att jag skulle få en liten gosse från den dagen det visade ett plus på testet, T sa direkt att vi skulle få en flicka men jag trodde en pojke på 5 kg till 1 v innan förlossningen då började jag säga "hon" och jag fick en liten känsla..

Så när Tommy kom till mig när dom sydde ihop mig efter han hade klippt navelsträngen och sa att det vart en flicka så tror jag att jag grät lite av en lycka som inte går och beskriva men jag vet inte om det kom tårar för jag var så väck i skallen efter en massa olika droger och mådde illa och skakade, men jag ville gråta i alla fall så det är ju det som räknas, och T:s ögon var alldeles glansiga och jag är övertygad att det var för att han var så stolt över sin dotter och att han hade blivit pappa och inte för att han hade vart vaken i ett dygn ;)

När jag var ihopsydd och klar skjutsade dom mig till rummet där T och våran tösa var, hon låg på hans bröst och sög på tummen vart jag alldeles rörd och ville se henne men jag visst inte om jag vågade för at jag skakade i hela kroppen men då sa barnmorskan att jag skulle lägga henne på bröstet för då brukar det gå över..

Det gjorde jag och en våg av harmoni for igenom kroppen, de ögonblicket när jag mötte henne så gjordes beslutet att INGEN går före henne, hon är mitt prio ETT, mitt ansvar och ingen kan komma mellan henne och mig för vi har ett band som inte går att klippa, och jag lovade henne att jag ska skydda henne som ett lejon skyddar och vakar sina bebisar, hjälpa henne, följa varje steg på hennes långa,hårda väg genom livet, vara närvarnade och älska henne högre än jag älskar mig själv och jag ska aaaaldrig lämna hennes sida!!

Jag är hennes mamma och hon är min dotter, hon och jag är En!!

Våran underbara lilla tösa, det var värt varenda liten/stor värk och mycket därtill :)

Och jag gör lätt om det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


22,5 timmes resa gjorde vi tillsammas och 02:29 är hon född 52 cm och 3800 g!
Här är hon några timmar gammal och nästa resa har precis börjat!!



Och här är vi nu, bilden tog för några dagar sen!
En stabil tjej som älskar mat ;) Nu har vi inte vart iväg sen hon var 6 månader men då var hon 68 cm och vägde 8230 g, och jag kan garantera att det är mer nu efter hon har börjat äta mat och gröt :D

Nu ska jag återgå till Husplaneringen medan lillan sover!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Åååh det är så underbart, nu kom det allt en liten tår när jag läste detta, det är så fint och underbart dessa resor man gör med sina underbara små, så fina minnen att bevara och en dag berätta. Grattis Ellie! Kraaaam <3

2011-01-12 @ 15:41:25
Postat av: Sara

Kan ju bara hålla med Kersti.. Det skymta en och en annan tår i ögat.. Vilka minnen man får, får den dagen så Liam kom till oss.. Alltför ofta glömmer man nog bort den där underbara resan mitt i allt vardags kaos, då tiden bara flyger iväg.



Grattis Ellie och tack för att du påminner min om att jag med snabba steg närmar mig 30 strecket ;P

Älskar dig underbara barn <3 och jag älskar dig mamma oxå <3



Kram från oss i The H-hodd

2011-01-13 @ 12:54:55
URL: http://lillfisenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0