Kurs!

Idag så har jag och Ellie vart på kurs hur man ska ta hand om hennes tänder när hon väl får några dvs! Det var inte så mycket som var chockerande att få reda på utan det uppenbarliga och det jag redan har planerat att gå efter, inga söta drycker eller godis det är varken bra för hälsan eller för tänderna så varför intrducera henne för sånt??
Nej tack, jag kommer att vara stenhård med sånt delvis för att det finns inte en liten gnutta av nyttigt i varken godis eller söta drycker men den största anledningen är att jag VÄGRAR att riskera att starta några reaktioner så hon får eksem eller allergier, det är min största mardröm att hon ska få det jag har gått igenom!
Så folk får kritisera mig hur mycket dom vill att jag är "taskig" mot mitt barn men HUR kan jag vara taskig mot henne med någonting som inte kommer att intrduceras i vår familj, hur kan jag vara taskig att inte stoppa i henne massa färgämnen, djurfett och allt äckel som finns i godis eller färgämnerna och socker som finns i läsk??
Som sagt dom som kririserar mig får då räkna med att få kritik tillbaka ;))

Annars har det inte hänt så mycket, vi har tagit tag i planering av vårt fina hus och vi kommer verkligen få det jättesnyggt!!
Vi är överens om allt så det är ju ett stort plus att inte energin gå till att disskutera och tjafsa utan om en av oss verkligen hatar en sak då tar vi bort den idén och börjar på nästa, så har vi tid och planera detalj för detalj så ingen av oss är stressad och det är ju också en stor hjälp!

Idag efter kursen så la jag Ellie på vågen (med innekläderna) och ca 2,5 timme efter sin lunch 9100 g!!!!!!!!!!!!!
Alltså lillan gillar mat och nu börjar det gå snabbt med utvecklingen hon sitter själv, tar sig fram i form av att rulla, åla och hon har börjat och försöka få till krypmotoriken ibland så nu börjar det gå snabbt för mamma Emma :D
Men det är kanske inget mot pojkarna i "föräldrargruppen" där den ena kryper som bara den och den andra går!! med hjälp av stöd, okej att dom 1 månad äldre men ändå det går för snabbt nu!!


mamma&pappas lilla matvrak :)


Så här gör hon om jag inte matar henne snabbt nog, SLICKAR i sig resterna på bordet!!

Nu ska jag gå och tvätta av mig sminket och kolla lite på TV tror jag :)

Ha en trevlig fortsatt kväll!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Helt rätt Emma, dom behöver absolut inget godis!!

Jag har alltid sagt att det inte är "taskigt" att inte ge sitt barn godis snarare tvärt om.

Vi brukade ge Havanna ett Kinderägg någon gång men vi har till och med slutat med det, däremot kan hon få sockerfritt barn tuggumi nån gång istället.

Åh fy så söt lilla Ellie än, nu vart jag grymt nyfiken hur mycket Holly väger! 7/2 ska vi möta väga, längtar!!

Kram

2011-01-20 @ 23:42:21
Postat av: Emma

Ja men precis, tror dom klarar sig lika bra utan :)



Choklad är ju det bästa man kan ge barnen visst, så det var ett bra val att ge Havanna!



Vi ska iväg den 9e för att mäta och väga, vi var inne på toaletten på bvc och då står det en våg där så jag la henne på den för att se att hon har gått upp LITE efter vi har börjat med att ge henne mat och ja hon hade ju gått upp iaf B-)

kram!

2011-01-21 @ 00:27:29
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: ekfan

Jag tycker inte det är taskigt, utan ansvarsfullt! Det finns så mycket annat gott man kan äta - så varför äta saker som är fullproppade med konstgjorda ämnen och socker? Helt rätt Emma :) PUSS på er!

2011-01-21 @ 12:23:46
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0