Ont i rumpan!

Det var det jag fick av spinningen, ingen träningsvärk utan ont i rumpbenet efter 1 timme på en stenhård sadel!
Det är ju kondiotionsträning så man får väl inte så mycket träningsvärk men det känns okej för jag ska på Zumba imorgon så då är det ju bra att jag kan röra på kroppen utan att skrika av smärta och kan ge allt jag kan på passet :)
Jag längtar tills jag har fått i ordning på min kropp, är så trött på mina veck och är så trött på att inte vilja spegla mig, är så trött på alla kilon så USCH..
Jag blir inte deppig när jag känner så här utan det är mer att jag blir riktigt peppad till att kämpa, kämpa och kämpa tills jag har nått mitt mål och stanna där tills jag blir gravid med nr2 då måste jag ju gå upp!
Men nu är det bra, det finns inga bortförklaringar utan det här är mitt fel att jag inte har gått ner alla gravidkilon för det är jag som har stoppat i mig onyttiga saker istället för hälosammare mat det finns ingen man kan skylla på förrutom sig själv så då är det bara att bita i sura äpplet och antingen ta tag i det eller fortsätta sätta upp ett skynke över spegeln, och jag tror jag väljer att få känna mig jävligt snygg igen!!

Blir lite bitter för en vecka efter förlossningen så vägde jag mig och då hade jag gått ner till den siffran som jag "vägde in" mig på när jag skrev in mig på MVC (då tror jag man är i 12e v) och det är ju ändå 14 kg TÄNK om jag hade haft den inställningen jag har idag att äta nyttigt då hade nog jag kommit en bra bit på vägen mot den vikt jag vill väga men nu har jag istället gått upp 4 kg sen slutet på Juni!
Och sen att kroppen inte blir som vanligt efter barnafödande de har jag fattat, min läkare sa att upp till ett år innan magmusklerna har dragit ihop sig så gott dom kan efter ett kejsarsnitt så då kan man få se lite resultat blablabla..
Men då kan jag ju inte vänta tills det har gått ett år innan man börjar att jaga sitt mål utan jag måste ju komma in i ett hälosamt tänkande och sluta skylla på att man har fött barn det är därför jag ser ut såhär, det tänkandet funkar inte utan nu tar jag i med hårdhandskarna med mig själv och tänker varje dag att det är JAG som väljer hur jag vill se ut och det är JAG som väljer om jag vill må bra eller inte så jag kör på nu och går min väg och om det tar ett halvår eller 2 år innan jag är där skiter jag fullständigt i  det är huvudsaken att jag når det!

Det här är en livvstil och ingen bantningskur jag ska göra, för alla jävla bantningskurer som man har gått igenom så har jag gått upp igen och det kan ju ha med att göra att när jag väl börjar med en bantningskur så kan jag bli besatt av den och gå ner onormalt mycket och hur bra är det för kroppen på en skala? Typ -100000000000000..
Så inge "bantar stenhårt i 3 månader och gå ner massor så jag kan ha bikini i sommar" utan gör allt till en livvstil: nyttig mat och motion SKA tillhöra min vardag och jag ska ha roligt!!

Den jag ser som en förebild är min syster som bor i Australien, hon har fått 2 söner ena blir 4 i april och den yngsta blir 2 år nu i Februari. Hon har alltid älskat träning och aldrig vart en sån som vräker i sig en massa onyttigheter men hon förbjuder sig inte att äta sånt utan hon gör det bara inte så ofta, och hon har gått upp mycket när hon har vart gravid, jag tror hon gick upp närmare 30 kg med den yngsta!
Han som sagt är född i Februari och när hon kom hem till Sverige samma år i slutet på Maj och då  fanns det inga tecken på att hon hade gått upp så mycket, hon var slank igen och nu är hon Zumbatränare och har visst magrutor nu för tiden så man kan ju inte säga att det INTE går att få en fin kropp igen!!
Och hon bantar inte utan hon har en sån nyttig livsstil och ääälskar att träna :)
Det gäller bara att låta bli onyttigheter och motionera det man kan och har tid med då KAN man nå sin idealvikt och det är de jag satsar på, en hälsosam relation till mig själv och mat och en nyttig inställning till livet är nog den bästa bantningskuren!

Och jag lyckas bara om jag verkligen vill det :))
Sådär nu är jag peppad igen efter jag har fått skrivit av mig lite så nu ska jag dansa med dottern min när hon vaknar ;)

Ha en fortsatt trevlig dag!
kram


Kommentarer
Postat av: Kersti

Du är så duktig Emma och helt rätt inställning, jag tror också på att detta ska vara en sund lifsstil och ett hälsosammare liv inte en snabb bantningskur. Jag har inte satt upp några mål men det skulle ju vara trevligt att ha nåt sitt mål inom ett år iallafall, det får ta den tid det tar :)

Stå på dig gumman!!

Kraaaam <3

2011-01-11 @ 17:36:04
Postat av: marie

Guuud va underbart pepp du är.

Så inspirerande, på alla sätt!

You Go Girl!! =)

2011-01-11 @ 19:11:54
URL: http://mariemelen.blogspot.com
Postat av: Emma

jag har satt upp en vikt jag vill väga, men jag kanske finner mig lycklig och nöjd med en annan siffra, men de är skönt att ha lite och sträva efter tycker jag :))

TACK, jag ska verkligen fixa det här RÄTT den här gången!! :D :D

2011-01-11 @ 19:52:06
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: ekfan

Härlig och helt rätt inställning, jag tror det är viktigt att man ser det som en livsstil och inte som en bantningskur. För det är ju SÅ kul att träna och det känns roligt att du är så peppad!! =) Lycka till på zumban idag.... Shaka ass!! ;) Puss!

2011-01-12 @ 07:22:28
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0