planera, fundera och gäster!

Så har vår helg sett ut, T och jag har haft lite seriösa planerings prat i helgen om hur, vart allt ska vara och vi har flyttat köket fram och tillbaka runt i huset men vi tror att vi har hittat kökets plats i huset nu!

Båda är inne på att ha en köksö och jag skulle vilja ha haft ett platsbyggt skafferi och en inbyggd soffa i själva köksbänkarna.. jaa skit samma jag är dålig på att förklara och jag vet inte om just den soffan har ett namn men i alla fall så kan vi inte få alla 3 grejerna för att det är för små ytor och vi vill inte står och trängas i köket utan vi betsämde oss att ha en köksö av dom här alternativen det passar bäst och det är en perfekt arbetsyta där många kan stå förbereda mat, baka eller ja nu vad man vill göra!

Eller nu så är det här så vi ska ha det för tillfället det kan ju dyka upp bekymmer på vägen och eftersom vi ska riva ner många väggar så känns det som att det kommer att komma oväntande hinder på vägen, men då är det bara och komma på nya lösningar och köra på men det ska nog gå bra :P

Igår så kom E och T förbi på en fika eller ja dom spelade NHL-11 och drack kaffe och jag, Emelie och Ellie höll oss i köket och pratade lite skit (Ellie snackade mest)
Då berättade dom att dom skulle ner på Bishops (en pub) och käka och dricka någon öl med lite kompisar för den ena kompisen åker till Australien och Japan i några månader så det var typ en "Hejdå-middag/öl" och det tyckte vi allihopa att Tommy skulle vara med på "Vi får se" fick vi till svar..
Här hemma fylldes det på med mamma, T:s föräldrar och farfar och tillsist kom min syster under tiden dom var här så det vart fullt hus, mycket trevligt!!
Dom flesta är ju här mer för Ellies skull men det gör ju inte så mycket, Ellie gillar när det är folk hon känner igen är här om det är nya så blir hon lite vaksam och sen slappnar av...
Eller det beror på för under 3 dagar så har hon börjat grinat när hon har träffat på folk hon inte känner igen så bra, först vad det systers sambo och igår var det T:s polare men då kom jag på att ena gången så var hon jättetrött och Kalle försökte leka med henne och då började hon grina sen igår så hade hon precis vaknat och då när hon såg Keno så brast det igen och det var bara mamma som dög :)))))
Hon är nog inte van att det är fler än mamma och pappa här hemma på kvällarna, det var mörkt och bara tända ljus så det kanske vart konstigt för henne för jag ycker hon inte är så när hon är pigg och nöjd när hon träffar nya människor eller så kanske hon börjar komma in i en blygperiod, vem vet :)

I alla fall så gick vi ner på stan och handlade efter alla hade gått hem och jag påpekade lite då och då till Tommy
-Ska du inte hänga med dom, gå på krogen och drick en öl i alla fall och umgås?
Den meningen fick han höra några gånger, jag har ju tränat 2 ggr denna vecka så jag har haft min "egen-tid" så nu tyckte jag att T skulle få ha sin :)
Vi handlade de vi behövde till Tacosen och så handlade vi gooodis, vi hade våran "äta-vad-du-vill"-dag igår så vi handlade hem godis :))
Det var verkligen JÄTTEGÖTT med både tacos och sen godis, sist vi åt godis var ju nyår så de var ju ett litet tag sen så nu var det jättegott, fast jag gillar mer mörk choklad än ljus tror jag och så har det inte vart tidigare :)

Allt slutade med att T ville gå ner på Bishops och träffa kompisarna så Keno kom förbi och vi satt och kollade på Hockey, åt godis, drack vatten och pratade hus (Keno våran nyktra snickare och kompis) Ellie hade somnat tidigt så jag hade chans att försöka hänga med deras byggsnack och jag fattade ju lite i alla fall :))
Sen som sagt vaknade Ellie, grinade när hon såg Keno men sen vart det bättre så hon vinkade till och med hejdå när dom gick!
Jag försökte lägga henne igen men hon var för pigg så vi läste bok, ammade, försökte lägga henne men NEJ hon ville inte..
Lekte lite, myste, lyssnade på lugn musik, försökte natta henne men NEJ..
Plockade upp henne, matade i henne gröt,myste, läste försökte lägga henne men NEJ..
Mamma ångrade sig att hon åt godis JA (kanske därför Ellie hade svårt att somna om, tänkte mig inte för alls)

Då fick damen vara uppe, inget funkade vi båda var vakna när Tommy kom hem runt halv 12!!! Nästan ända till midnatt var han ute, Woooowww ;P
Han kan han, men han hade haft det trevligt och det var ju huvudsaken och han hade till och med fått i sig en HEL öl! Woooow igen :D :D

Tillslut somnade skruttan och vi började kolla på Bad Boys så vi var vakna läänge inatt, men det var mysigt det med :)
Fast idag när jag vaknade kände jag mig tröttbakis, tror det var godiset så nu blir det skönt att låta bli det ett tag till!!
Så om någon vill ha det som vart kvar så är det bara att hojta till :D

Idag blir det en slödag, Ellie vilar nu, Tommy spelar och jag sitter här och regnet! öser utanför fönstret, usch!!
Ikväll tänkte vi kolla på Kingdom men det bli NHL-match istället som dom sänder Live så vi valde det istället :))

Ha en fortsatt trevlig dag!


Mamma ska aldrig mer äta godis på kvällen om jag ska amma
dig, mamma fick hjärnsläpp :))


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som en rolig helg =)

Vi får ta och styra upp en träff snart..



Love you <3

2011-01-16 @ 21:34:53
URL: http://lillfisenochjag.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha jaa den var helt okej :D

Hoppas din helg var underbar, och det misstänker jag efter Leksands prestation på isen :D

Absooolut, you know it!! Vi ses ju på spinningpasset imorrn och zumbapasset på onsdag så får vi ta n lekdag i mellan tycker jag ;)

<3 <3 <3

2011-01-16 @ 22:02:47
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: ekfan

Jag tror det blir toppen med köksö, ett bra val! Det är nog smidigt så kan vi hänga många i köket samtidigt ;) Ellie lär ju lära sig baka tidigt!!! Haha :) Very najs med kaffe och hockey och nu blev jag stolt att Ellie inte grinade när jag var där, men att hon gjorde det när Kalle o Keno var där, hehe... Ska vi ses i veckan? Jag har tenta imorgon och en till examination på torsdag, men annars är jag "ledig"! :) Kram!

2011-01-17 @ 10:41:09
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja men eller hur! Jag tror oxå på köksö så alla kan hänga där :)

Hahaha ja men eller hur, hon är så rolig ibland!

Fattar inte riktigt vad hon pysslar med men du kan känna dig speciell :D

Ja de skulle vi kunna, när var och hur?? eller vi kan ju höras på telefon kanske om du inte hinner läsa detta före :))

Kram!

2011-01-17 @ 11:35:50
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0