Dåligt med bloggandet!

Dagarna och hela helgen flyger förbi så jag har helt glömt bort att skicka in ett litet inlägg, vad har hänt sen dess??
Rockstad Falun har vart, jag tog en taxi upp på fredagen och skådade Sabatons coola show, drack en öl med Sis som som var självklart vippad däruppe så vi slapp ölkön så det var najs annars hade det bara blivit att stå i kö och kolla på Sabaton nu hann vi med en öl, lite mingel, Sabaton sen gick jag hem..
Förra året var jag oxå där fast med en stooor mage, jag var beräknad den dagen så med lite hårdrock och pyro så trodde jag bebisen ville komma ut men IKKE. hon sov gott till den musiken och kom inte förens helgen efter det! och idag så dansar hon till sån musik, goaste tjejen som växer för fort!
På Lördagen var jag inte ens där, jag orkade inte ta mig upp så en öl, lite mingel och Sabaton kostade en del men det var det ju värt, Tack älskling ;)
Vi hade barnvakt i fredags och gick ut och tog en öl, man bor ju i en småstad  så man brukar ju alltid träffa på någon man känner men neeej, dom såg ut och vara 15 år dom som var där på Rådis men därimot på Barnens dag igår så träffade man en del man kände och kände igen från den "tiden" man festade varje helg som var ute med sina barn och åkte karusell, vad livet förändras med åldern.
Det spelar ingen roll vad folk säger, är det när man blir äldre så försvinner "den" delen av ens liv eller är det när man blir föräldrar som den delen av livet sinar??
Prioriteringen är nog väldigt annorlunda, jag kan ju inte ens tänka mig att bli full igen men det kanske kommer :P T är likadan, tar några öl sen är han nöjd, det kanske är att man VET att Ellie finns där dagen efter också och hon vaknar mellan 5-6 och då vill man vara pigg och inte stinka alkohol och vara bakis.. Herregud jag har inte vart bakis på snart 1 år och 9 månader, fanastiskt coolt!
Min sambo är det nog lika med, han slutade ju att festa när han skulle bli pappa han ville vara säker på att han var i sitt sinnes fulla bruk och kunde köra bil ifall om bebisen ville komma ut flera månader för tidigt eller ifall om det skulle hända någonting så han var väl nykter från 5e månaden och framåt fast jag sa att han får passa på nu medan bebisen ligger därinne meeen nej han ville inte, hahaha vad söt han är :D

Vi har planerat 1års kalas och planerat hus oxå, det närmar sig nu så beslut måste tas och vi har kommit fram till en hel del lösningar så det är riktigt skönt!

Igår i alla fall så var vi på barnens dag här i stan och kollade på hästar
Ellie sa "Voff Voff" men ändå hon har ju fattat att det är djur, djur som djur tänker nog hon!
Hon är inte rädd för hästar utan mer nyfiken och det är ju bra eftersom hennes mamma HOPPAS att hon vill ha en häst i framtiden som mamma kan gosa med lite då och då när jag känner för det :D
Neeejdå men jag tycker det är viktigt att hon inte är rädd för djur, djur finns ju överallt så jag vill inte att hon ska bli rädd ifall om hon går hem till en kompis som har en katt eller en hund så vill hon hem, så jag vänjer henne från början och vi ska bo på landet så det är lika bra hon vänjer sig med djur, små som stora!
barn gillar ju oftast djur, som sagt på Hamsarvet var alla barn överlyckliga så det är npg inte så dumt att åka dit och klappa lite djur med sina barn och plus att det är gratis så alla kan ju göra det :)

Idag så är det Nationaldagen så grattis Sverige eller vad man säger, T är ledig och ligger och vilar med Ellie sen blir det vär ut i solen och leka lite och lite senare blir det Zumba för mamma och grillning för min sambo och dotter hemma hos mina svärisar!
Det krockade med tiden så jag kommer dit senare :)

ha en fantastisk fortsatt trevlig dag!

JAG LÄNGTAR TILLS IMORGON KL 10!!!!!!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0