En trevlig helg!!

Dom orden kan nog beskriva vår helg, fylld med familjen, massa lek och bus med barnen och självklart mat och för att inte glömma typiskt svensk sommarväder,
Perfekt med andra ord!
Jag är riktigt nöjd med att vi har dom här traditionerna med mat och familjesamling hos min ena moster&man (dom då är den enda familj med stort hus och trädgård) i stan, det är inte så ofta som vi kan få ihop alla eftersom folk jobbar och bor i olika städer så Midsommar är en högtid vi alla njuter av, inte samma "stress" som julen där det ska vara så mycket mat, mat och sen ska klappar handlas och det håller på i flera dagar utan den här högtiden är den mest avslappnande enligt min egen uppfattning, det är EN kväll och vi käkar lite och tar oss en nubbe och sen brukar det bli Kubb i trädgården och sen på kvällen liten korvgrillning det är inte så mycket men så mycket ändå!
Den här midsommaren firade vi på landet hos T:s syster och deras lantställe, grill och mys vart det och Ellie var i full gång med kusinerna till kl 21!!! Herregud säger jag bara :D
Så ska det bli spännande till nästa år när Ellie är 2 år och är lite mer "med", då ska vi hitta på en midssommarstång och dansa runt med krans på huvudet :D
Min Moster och hennes man från Göteborg kom upp som en liten suprise till Falun, så härligt och se dom,
dt blir som sagt inte så många gånger per år i träffas så det är alltid lika trevligt!

Nästa år kanske vi blir ute hos oss på landet, MYS!!!

Nu ska jag snart ner på apoteket, jag har insett nu att min dotter INTE vill sova så det är lika bra att vi går ut en vända!

Alltså i två dagar har hon sovit från 19-07, det GILLAS som fan!!
Fortsätt med det du min lilla älskling, mamma känner att hon är i behov att få sova till 07 :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0