Mycket renoveringssnack!

Helgen kom och gick likaså sommaren??

Det är grått, mulet och typ 14 grader så har sommaren gjort sitt nu, vi kanske är på väg mot hösten :P
Nejdå den kanske kommer tillbaka, svenska sommaren består ju av såna här osäkra väderpognoser så alla som har klagat på den tropiska värmen: VARSÅGOD här är er svenska sommar!

Helgen ägnade vi mest åt huset, T åker på morgonen och kommer hem på kvällen så i lördags så mötte jag och hans pappa (självklart Ellie) på färgbutiken där vi ska köpa all färg och tapeter så vi beställde den rutiga utan några problem, Ellies tapet vart det krångel med eftersom den verkar vara uppdelad på två delar en med blommorna och en del med fjärilar för det stod bakom ena 120 lång bara så den lär ju vara uppdelad på två delar, och bakom andra delen stod det ingenting så dom skulle ringa InTrade idag och höra hur tapeten fungerar :P
Sen så ifall om EN del kostar 590 kr eller om det är för båda delarna måste vi oxå höra om för om det är per del så vet jag inte om jag vill lägga 1118 kr för några längder, det blir mååånga tusenlappar för hennes tapet så vi får vänta och se vad dom säger!
Dom hade inte vår sovrumstapet från Designers Guild utan jag ska ta mig till nordsjö idé&design och kika lite, vill nog ta hem en bit och kika hur den ser ut med våra möbler innan jag beställer den och jag läste lite om den med nu och den kostar ju 735 kr/rullen och mönsterpassningen var rätt så... hmm ja sugig!
storleken 10.05X0.52 m och så får man typ kapa 3,5 m typ..
Så jag måste verkligen kolla igen och se om den är värd pengarna :D
Den vita färgen till golv,tak och vissa vägga ska fixas idag, vi ska låna en skiva Lidingö av Ts föräldrar och åka dit och försöka fixa en bra nyans..
Lidingö är offwhite så vi kan ju inte ha tex snövit då ser det ju ut som köket är gammalt och inrökt så nu jävlar ska vi försöka få fram en bra nyans!

Fönster är beställda!
Jag har beställt hem 2 st beslag/knopp kandidtater som jag ska se passar köket!
Fixat gammaldagsa uttag och lysknappar!
Spottar till badrum och kök är beställda!


Vi velar med köksbordet, osäkert kort när man har barn känns som det räcker med att vi har gjort en supermegastor risk med soffan så det kanske räcker med en besvikelse ;D
Har hunnit hittat ett annat som jag vill åka och kolla på igen.
Stiltje golvet till badrummet börjar jag bli osäker på, så jävla snyggt MEN det är känsligt som fan. Som T sa "Det är som att ha en ekbänkskiva" det är alltså känsligt och behöver kärlek, och vi har ett barn, vi har bara ett badrum på övre plan så kan man garantera att vi kan hålla ordning på det eller kommer vi få lov att byta om ett år!
Vi ska höra med en kompis som oxå har ett stiltje golv i badrummet och har då en son på lite över 1 år om dom har haft problem..

Hmmm, ja jag säger bara det, det är mycket nu!

Inget roligt inlägg det här men det är skönt att få skriva av sig!
Återkommer nog sen med mer skittråkiga inlägg :)

Bjuder på en bild av världens sötaste tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0