24 Mars!

Snart är det sommar!!
Eller okej vi kör vår först och den fick vi känna av igår när vi var ute och matade kvackorna i Kålgårn, solen värmde och livet har börjat röra sig utomhus, fåglar, människorna är ute och går med ett stort leende på läpparna och jag tror allt att deras ögon glittrar av vårkänslor bakom deras solglasögon :)

Mamma var ledig igår så hon kom hit tidigt så vi kunde ringa och gratta syster nere i Australien som fyllde 33 igår, gud vad jag saknar henne och hennes familj det bildas en liten klump i magen när jag pratade med henne och när hennes ena son kom fram och pratade med henne, den lilla pojkens söta och lena röst hördes i bakgrunden och då saknade jag dom ännu mer!!
Så är han kanske inte så liten längre heller, han fyller 4 år nu i år, börjar skolan nästa år oj herregud säger jag bara vad tiden går snabbt..
På tal om skola så börjar jag bli lite intresserad av Montessori-förskola/skola till Ellie nu vet jag ju inte "hur" hon kommer att bli men redan nu så försöker hon ju lösa sina "problem" på vägen istället för att sätta sig och stortjuta och hon har en leksak där man ska stoppa i klossar i olika former, trianglar, runda, halmåne-formade ja ni fattar och hon förstår att dom ska i dom där hålen och vissa får hon i utan bekymmer i rätt hål och hon blir inte arg när hon inte får i dom utan då fortsätter hon och kämpar så det är nog inte så fel med att fortsätta och låta henne fundera och lösa saker..

Anna hade kollat upp Montessori-skola till hennes äldsta som jag nämnde, han är ju helt fantastisk liten pojke, han klipper, målar och pysslar tills han är klar med sin "uppgift" som dom fått på dagis hans lärare tycker det är helt fantastiskt att han inte ger upp utan medan andra barn springer runt och tröttna på att sitta still och måla så gör han klart det han ska innan han reser sig upp, han är så lugn och fin liten kille det där och han skulle ju passa in på en sån skola med den pedagogiken OM möjligheten finns dvs..
Sen så kan han fortsätta pyssla heeela dagen när han kommer hem, Anna sätter sig ner med pojkarna och han pysslar och pysslar, minstingen tar en paus och springer till sina älskade kryp som han plockar upp och visar för Anna, halvdöda myror som sprattlar läggs upp framför henne på bordet för att han nyper till lite hårt när han plockar upp dom :D
Han är lite mer "vild" än sin bror så Anna och Clarky kommer nog få en harmonisk, lugn vetenskapsman och den yngsta blir nog nästa Steve Irwing som skriker Gorgeous Snake!! eller nått liknande :D
Ellie kommer det bli riktigt spännande med och se vilken väg hon tar, tror hon kommer bli en dansare för hon dansar till ALLT hårdrock, pop, hiphop, mobilsignaler och när leksakerna låter så dansar hon till och med, Waka Waka med Shakira är en favvo och den låten är en Zumbalåt så jag har dansat och visat hur man gör med armarna så ibland så gör hon så när den låten kommer, Söööt eller vad!

Iallafall så var mamma barnvakt igår så jag fick gå på ett Corepass och sen så gick jag, mamma, Ellie och Roxy till kålgårn för att mata kvackorna med M, hennes 2 döttrar och hunden T och S med hennes son så det var full fart i några timmar med matning och sen så gick vi till lekplatsen som ligger där och den var ju typ insnöad men M, jag, hundarna och dom äldsta barnen L och L tog oss dit och lekte medan mamma, S, småbarnen stod i solen och latade sig fast småbarnen låg i sina vagnar och sov :D

En mycket trevlig dag som sen slutade med ett tufft Zumbapass så idag är jag vääldigt mör i kroppen efter friskvårdsdagen!
Nu ska jag nog dricka kaffe och jaga Ellie :)

Här är några bilder från igår!







Roxy "vinkar" här därför ser hon lite konstig ut :)

Vi matade fåglarna, hunden Tina skällde och skrämde iväg dom, så kom
dom tillbaka och så var det samma visa igen! :)

En fin dag, med vackra barn, härliga föräldrar och morförälder och
fantastiska hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0