29 år..

Jag fyllde visst år igår och min sambo fick lov att påminna mig för jag var helt säker på att det var nästa vecka "Nej Emma, det är nu på fredag" sa han i onsdags..
"Fan" tänkte jag, jag gillar inte att få presenter eller att få beslutsångest VAD man ska baka och vilken fyllning i tårtan man ska göra och vilka man ska bjuda och hur man ska lägga upp kalaset för allas bästa.
Så i Torsdags så bestämde jag att ha tårtlunch med syster,mamma,mormor och Ellies gammelfarfar på fredagen den 4e då jag fyller år och det var hur trevligt som helst för det var inte så många människor så man fick lov att möblera om och försöka få ihop något av mammas möbler på den lilla ytan vi lever på just nu utan alla fick plats och äta min marängtårta jag hade slängt ihop med en fyllning av grädde blandat med mörka choklad bitar i och så hade jag jordgubbar och Sharonfrukt på och runt tårtan enkel och uppskattad!
den mjuka kakan vart en äppelkaka med kanel och kardemumma efter EGET recept då jag gjorde fel i från det receptet jag skulle ha följt men den gillade dom som bara den så det var ju ett plus i kanten!
Jag fick blommor av mormor och så fick jag en jättefin bukett av kära syster i vitt och rosa, av mamma och pappa så fick jag pengar som ska gå till att köpa ett 10-kort till Zumban jag går på hos Angelica på onsdagar som INTE är på MåBättre de kostar 100 kr per gång plus då att jag har MåBättre som kostar en del så nu kommer jag bara betala ca 440 kr i månaden på träning istället då för 840 kr som det har kostat eftersom jag vägrar släppa Angelicas Zumba!
Sen satte vi oss och kollade på skidorna från Holmenkollen eller vad det heter så det vart en mysig eftermiddag med familjen och Ellie stortrivdes i mitten där hon självklart fick all uppmärksamhet  när hon ville ha den så hon klagade inte mycket :)
Alltså Ellie ser lite rolig ut nu, hon gör ju sig illa minst 50 ggr per dag nu när hon vill resa sig mot ALLT, det är allt från soffan,bordet, gåstolen, HUNDEN jaaa mot allt så nu har hon små blåa horn i pannan och lite rivmärken överallt för hur mycket hon än försöker så kan hon INTE resa sig upp och stå stabilt och det blir platt fall ner och slår i något på vägen, hon gråter i några sekunder sen ska hon på nästa sak.. Hon är så rolig nu så man får många härliga skratt om dagarna!
I alla fall tillbaka till födelsedagen, när det lilla gänget hade dragit sig så var det bara jag, mamma, Ellie och hunden kvar och då passade jag på att bada ett Kalibad eftersom det är viktigt att man inte slarvar med behandlingen dvs ett bad varannan dag och det är dumt och slarva för då har det ingen verkan. Sen när jag hade kommit upp ur badet och smort in mig så kom T hem och kommer bärande på ett paket och en STOR bukett med blommor :)
Det var 10 st jätterosor som var jättefina och ståtliga och paketet innehöll ett vitt kakfat med trevåningar från märket Jelly Bean som jag då har börjat samlat på, jag vart oootroligt glad för det kan jag lova!
Det märket är det första som jag och T har börjat samla på, jag visade honom och sa att jag önskade mig en skål från sen serien i julklapp och då fick jag den och efter där så har vi lyckats fått in skålen på fot, 2 dessertskålar och nu kakfatet och allt i vitt ofcourse ;)
Efter den roliga presentstunden så vad det bara att klä sig lite fint för då hade T fixat barnvakt så vi kunde gå ut och äta middag BARA VI TVÅ!
Så kl 18:30 kom hans föräldrar oh vi gick ut!
Det var första gången på ett år vi två var ute och det var första gången vi hade barnvakt och det var helt underbart, vi gick till "Rådis" Steakhouse och åt oxfilé,grillade rotfrukter,rödvinssås och klyftpotatis MUMS säger jag bara!
Vi beställde en varsin öl medan vi väntade på maten och efter nästan halva ölen så vart jag typ snurrig och det kändes som jag sluddrade så jag fick lov att dricka lite vatten :D
Herregud jag kände mig som en liten fnittrig fjortis men det blir väl så när man inte har druckit på så pass länge, jag kan ha tagit en öl som högst någon gång men jag har aldrig känt för att dricka mer utan det är stopp där pga Ellie har ju alltid vart med fast hon har legat och sovit så är det stopp för ifall om hon vaknar så vill inte jag inte stinka sådär äckligt som man gör, kommer ju ihåg själv när man var gravid och var på fest eller middag där en eller 2 vinflarror har öppnats och man känner alkoholdoften BLÄÄÄÄÄ vad äckligt det luktar så det vill jag inte att Ellie ska behöva känna..
Men nu så var vi inte hemma och hon skulle sova när vi kom hem så till maten så drack jag upp den ölen, en HEL Staropramen hade jag fått i mig och inte nog med det så tog jag en till efter maten!
Så T drack 3 öl och jag två st och vi båda kände oss lite susiga och vi bara satt och njöt och pratade utan att någon kom och avbröt oss, nya husplaner har satts i verket nu så vi ska kolla upp lite grejer som vi kom fram till, spännande!
Vi lämnade vårt "Valv" (Rådhuskällaren består av en massa valv och gamla fängelsehålor som dom har gjort om och satt in olika stora bord med stolar, vissa valv är det bara långbord och andra valv är det småbord så är det dov belysning bara en massa levande ljus och mys)
Vi kom hem när klockan var nästan 22:00, 3 timmar hade vi suttit där och bara njutit av varandra, god mat och god öl!
Det där snurret i huvudet vi båda hade försvann efter 1 minut i den friska luften så vi kanske inte var så påverkade av alkoholen som vi trodde utan vi var nog mer påverkade av all mysstämmning!

Idag så fortsatte kalas nr 2, T:s mamma, pappa, syster och hennes sambo och söner kom hit och fikade lite hallon och gräddtårta som jag slängde ihop och kärleksmums vart bakat och så fick dom äppelkakan från gårdagen och självklart använde jag mitt nya kakfat till bakverken!
Jag fick presentkort på Stadium av svärisarna så nu kan jag inhandla lite nya träningskläder, MYCKET BRA! Av T:s syster med familj fick jag presentkort på Gruvgatan 13 som är en inredningsbutik i min smak så dit tar jag mig en sväng nu i veckan ;)
Med posten kom det ett Happy Birthday-kort från familjen Clark där min syster hade skicka med små böcker med visdomsord, citat som jag tänker slänga upp här lite då och då, mycket Aha-feeling i dom kan jag lova!
Tack för en fantastisk 29års dag, nästa år blir det en riktig FEST i vårat HUS med vänner och familj!
Och älskling, TAAAACK för att du finns här med mig :))

Jag slänger upp lite bilder imorgon, nu är klockan alldeles för mycket och jag mååååste sooova!!

God Natt!!

Kommentarer
Postat av: ekfan

Åååh, vad myspys att gå ut bara ni två! Och dessutom att äta en fet köttbit, niiice! ;) Perfekta presenter fick du också ju... Härligt värre!! PUSS!

2011-03-07 @ 09:33:04
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0