Hej Måndag!

Helgen som gick sprang mer förbi än gick!
På lördagen så vaknade jag med världens träningsvärk i magen och ryggen, Tack Maria för ett grym Core-pass 6packet under fettet gör ont som f*n!
Alltså det tar så sjukt mycket så om man får in någr såna pass i veckan så kan det ju ske mirakel med magen tror jag och ni då som läser som inte har ett gymkort och vill träna kan tyvärr inte skylla ifrån er på något, det finns magövningar på www.finest.se/katrin där hon visar hur man kan träna utan ett gym och en PT och nu har ni läst den här meningen så nu kan inte säga att det inte finns något ni kan göra åt era extrakilon, otränade mage för ni har precis läst vart man kan få tag i dom övningar som hjälper ;)

Vi fortsätter på lördagen för jag hade inte enbart träningsvärk utan vi hade en 30 års fest vi skulle till, vi var ner på stan och råkade handla lite nya kläder till Ellie som hon kunde ha på festen då jag tyckte att hon inte hade några "finkläder" hon har några klänningar men nu har det vart kalas för många i familjen på några veckor så jag tyckte att hon skulle ha något nytt till kvällen för att det var hennes faster som fyllde 30 och då kan man inte ha något hon redan har sett Ellie i, hahaha låter ju skitdumt!
Trodde att jag skulle komma hem med en till klänning men det vart en byxdress istället för hon har lite svårt att krypa runt i prinsessklänningar och vårt barn sitter inte still som en docka utan hon kryper runt och reser sig mot allt, smakar på allt, gör sig illa stup i kvarten så med en byxdress kunde hon leka med sina kusiner så mycket hon ville utan att en klänning skulle vara i vägen :D

Efter stan besöket och några shoppingkassar rikare och några ören fattigare så gick vi hem och hämtade hunden och tog oss en långpromenad i den varma solen, vi stannade och matade ändena och Ellie var otroligt fascinerad av dom färgglada fåglarna och tyckte det var spännande, hunden därimot tyckte väl att hon skulle ha en till middag men efter ett tag vart hon mer kompis med dom och åt lite bröd med dom :)

30års festen/kalaset gick fantastiskt bra och det var riktigt lyckat på alla sätt, dom serverade lite plockmat först när vi kom så fick vi lite mousserat till det och jag drack ett glas och ja jag vart lite fnittrig så till maten som bestod av en riktig maffig smörgåstårta så drack jag Loka :)
efterrätten så vart det paj med jordgubbar,björnbär och mango, mums!
Det var perfekt LCHF utan att dom gjorde maten efter mig, men smörgåstårtan så plockade jag bort allt bröd jag fick bort då blir det ju en massa ost,majo, skinka, räkor, ägg och annat LCHF-gojs kvar så de kunde jag äta och pajen så tog jag bort skalet så gott jag kunde och åt resten.
LCHF is the shit!
Men det lilla brödet, skalet jag fick i mig den kvällen gjorde så att det började klias i kroppen jag fick ont i magen och den vart i obalans igen så som den var innan LCHF så jag tror att de "vita" (mjöl,socker osv) är boven i dramat för mina magbekymmer för min magen är sååå mycket bättre med den här kosten jag har nu än den jag hade innan som då innehöll pasta,potatis, socker, mjöl jaa allt sånt till och med mina eksem är BORTA på många ställen på kroppen där dom alltid har funnits innan så det säger ju mycket tycker jag :)
Fast min tränare hade rätt, jag måste få i mig lite kolhydrater dom dagarna jag ska träna, orken var så mycket mindre och jag höll på att tuppa av igår på Zumban, men jag ser det som en läxa till nästa gång jag kör flås&svett träning ;)

Jag får fortsätta skriva sen, lillan har vaknat så nu är det dags för lek och bus!


Hahahaa inte den bästa bilden på henne men det här är hennes lilla kalas utstyrsel!
Sitter här så fint i farmors knä hemma hos mamma.

Promenad!

pappa och dotter

Härliga vårväder!

Kommentarer
Postat av: ekfan

Wow, vilka underbart härliga bilder! Blir riktigt sugen på att ta en promenix såhär mitt i natten.. Eller, klockan var visst bara nio ;) Jaja, är man pensionär så är man! Vi borde hur som helst ta en promme igen snart! :)

2011-03-14 @ 21:04:39
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Kersti

Men åååååh va avundsjuk jag blir jag vill också äta lchf! Fan Emma tryck i dug lite extra grädde från mig själv ska jag väl gnaga på ett salladsblad somnån jäkla kanin! Haha

Kram

2011-03-14 @ 22:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0