Det flyter på med Rosé..

Det vart ett glas Rosé från flaska Two Oceans efter den här snurriga måndagen, irriterad mamma och yrväder till barn vart kaos då snön/regn/aprilväder/skämtväder sattes igång här i Dalarna, att inte få gå till lekparken gjorde så det vart många inomhuslekar om 2 nya blåmärken i ansiktet då hon ställer sig mot allt och glömmer tillslut att hålla i sig så dom små krovbenen viker sig, barn gråter, mamma tröstar allt blir bra..
På eftermiddagen kom syster min och vännen E så vi fikade lite sen bar det iväg till Hildings som ligger då lite utanför stan, vi går dit och det börjar snöa/regna/blåsa, vi fryser och svär och disskuterar barn och hus..
Hon har inga barn men hon har ett jättefint hus med sin sambo, hennes sambo ville typ ha barn igår MEN hon är stark och säger nej än så länge då hon har snart pluggat klart till Sjuksköterska och vill jobba lite så hon får en bra SGI innan hon börjar tänka barn, BRA tänkt tycker jag för det är nog lätt att man segar ur när man är hemma med bebisen och aldrig tar tag i det igen för man är ju hemma i minst över ett år så hjärnan hinner gå på lågvarv så länge så det är nog inte lätt då att ta tag i de "sista" av en sån intensiv utbildning där det krävs mycket av en så jag tycker hon tänker smart, förnuftigt och hon är inte gammal som mig så hon hinner ;)
Hildings är i alla fall en loppis liknande butik som var större än vad jag trodde men innehållet var inte så givande tyvärr, men nu har jag vart där i alla fall!
När jag och lillan kom hem var det mat, sång och lek innan det blev bad, gröt, läggning.
Alltså hon är så stor nu, gud vad hon utvecklas snabbt idag så tog hon av sig strumpan och sen försökte hon sätta på sig den igen, och hon gav sig inte heller men efter 15 min så la jag mig i för det var baddags och vi har ju tider på henne så vi får se om hon fortsätter imorgon :)
När barnet sov och sambon kom hem så tog jag mig ett glas Rosé och kollade på hockey och samtidigt tänkte på huset, och helt plötsligt så kommer det fram ideér från båda två, det är nästan så vi borde få stående ovationer för så duktiga var vi!
Så nu blir köket kvar på stället där det föddes men vi gör om, vi vet hur vi ska lägga klinker golvet med det vita plankgolvet, "Så liiite kakel och klinker som möjligt" upprepar T ett antal gånger medan vi ritar, "Maffiga lister" hör jag mumlas, "Runt öppningen till köket blir det stora dörrfoder (eller vad det heter) så vi ramar in öppningen".
Alltså fattar ni att jag har en sambo som är "lantlig" han tänker och tänker och tänker rätt enligt mig, hur många killar gillar det nötta, lantliga där mycket är opraktiskt och vitt??
T menar "Ja men går det åt skogen så får vi försöka fixa till det så gott vi kan för jag vill inte tänka pengar, praktisk och blabla utan att här ska VI bo tills vi inte längre vill eller kan och då ska vi ha älskat varenda kvm" och inte tänkt "Om vi ändå gjorde "de"" så han är inte så dum att ha med att göra utan vi tänker lika, vi vill ha det vi tycker är snyggast, passar huset och oss och inte "Det där är dyra skåpluckor så det tar vi så det blir mer värde i huset" Okej man kan tänka så men då ska du bo i något du har köpt bara för att det är dyrt och sen om du säljer det till någon som river ut skiten innan du ens har hunnit lämnat gården..
Nej vi har helt annat tankesätt och vi jobbar på vareeenda liten detalj från beslag,råplan,plankgolv till fönster och vägguttag och nu så tror jag att vi börjar få till allt och snart får vi börja på riktigt..
Det kommer att gå att få till det men nu ska vi bara ta med oss en platta till Ikea och kolla om det kommer se dumt ut så vi måste hitta ett nytt klinker eller göra om bänkskivan
annars blir det vita plankgolv,vit råplan på väggen, klinker som är mörkbrunt med vit,"slitet" mönstrat, ekskiva och sen vet jag inte vad vi ska klä murstocken med som spisen kommer stå emot, men jag är rädd för att det blir för mycket  olika nyanser så vi ska kolla upp det :)

Rosé är något jag rekommenderar om ni har kört fast, ett glas räcker sen går hjärnan på högvarv!


Kommentarer
Postat av: ekfan

Vad ska ni ha för köksluckor? :)

2011-05-03 @ 08:27:19
Postat av: Emma

Jaaa än så länge så är det Lidingö som gäller, men du ser ju själv vilka virrpannor vi är, vi ska åka till Ikea och klämma och känna nästa helg :D

Beslag vet jag inte heller än, blir nog från internet som går ihop med blandaren :D

HERREGUUUD!

2011-05-03 @ 09:41:27
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorgon:)

2011-05-03 @ 09:51:39
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Emma

God morgon god morgon :)

2011-05-03 @ 10:05:25
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0