dystert!

Alltså tar det aldrig slut, lillan har fått utslag och det var prickar igår men idag har allt flytit ihop, hon hade ju feber så det kanske är 3dagars feber, eller så kan det vara päron/kiwi pureén hon käkade igår..
Hon är dålig på att äta, vårt matvrak har blivit som oss vuxna och bara ser maten som en fiende och inte vågar äta för att man kan bli fet!
Nej hon kanske inte tänker så men hon är inget matvrak längre och det ogillar jag skarpt!
Igår vart det bara flaska välling, lite gröt, en yoghurt, en matburk (uppdelat på 2 ggr lunch och middag) och efterrätt och några majskrokar.. Alldeles för lite i mina ögon..
Hon gnäller, vårt barn har alltid vart gnällfri tills nu, det är inte mycket som duger längre och det växlar som sjutton.. Lite schizofren varning typ!
Men vi kanske är bortskämda för att hon inte gnäller i vanliga fall, det här kanske är normalt!

Äh nej det känns bara tråkigt nu, när hon blir orkeslös och gnällig så blir jag oxå det och det är skittråkigt!

Tråkigt det där med Island, tycker synd om befolkningen där dom kan inte ha det lätt nu!
Mina svärisar är där med sin firma, dvs att deras firma står stilla nu för att deras plan inte gick i söndags, tråkigt!

T har gått tillbaka till jobbet efter sin pappaledighet, han var hemma i 2 veckor fast egentligen skulle han vara hemma i 4 veckot MEN eftersom det vart tjafs med trafikskolan och transportstyrelsen så vart allt föskjutet och när jag väl fick svar av transportstyrelsen att jag var godkänd så är intensivkurserna fullbokade!
Så mitt körkort blir förskjutet och längre än vad jag hade hoppats på, så T gick tillbaka till jobbet för att få ihop mer pengar till huset, onödigt att båda går hemma och hänger runt bara och bara får in en inkomst!
Det finns en kurs i Juli men då har jag ingen nanny, T har semester MEN ska renovera huset, min pappa har hunnit åkt och jobbat, mamma jobbar, J praktiserar och blablablabaaa
BLÄ kanske jag ska skriva!
Men det är bara en liten bump on the road, allt ordnar sig på något sätt så jag är inte så bitter!

Nu vaknar mitt lilla utslag! Ska nog ringa bvc kanske..





Kommentarer
Postat av: marie

Det är en ren berg och dal-bana att ha barn. Solstråle ena stunden och gnällspik andra =) Aptiten brukar också gå upp och ner, precis som för oss. Vissa perioder äter man mer och andra mindre. Om hon dessutom har feber och utslag så kan ju det vara bakomliggande.

Oroa dig inte =)

Kolla du upp utslagen med BVC så du kan slappna av lite sen.

2011-05-24 @ 12:46:36
URL: http://mariemelen.blogspot.com
Postat av: ekfan

Hej babe! Hoppas Ellie blir bättre, tråkigt med utslag och sjukdom överhuvudtaget! Jag tänker som Marie, om hon är sjuk minskar ju aptiten.. Men hoppas hon blir bättre snart! Lycka till med körkortsplaneringen också, hoppas du kommer på nån annan lösning! Har du andra alternativ, att inte gå en intensivkurs och läsa i "vanlig" takt kanske? Det kanske går snabbare trots allt, om det är kö ;) Puss på dig!!

2011-05-24 @ 19:14:05
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja läkaren misstänkte en allergisk reaktion så hon fick lite kortison på plats och hon är redan bättre så fick vi Alvedon och Tavegyl (flytande) rekommenderat och utskrivet, tavegyl för allergi och alvedonen för dom blåsor hon hade i halsen! Inte undra på att hon gnällt och ätit lite, men nu till middagen så åt hon fiskbullar och potatis som hon älskar och det gick jättebra och då hade hon inte ens fått alvedonen, så kortisonet har hjälpt som fan och utslagen är nästintill borta, så en alvedon tjoffade vi i henne och hoppade tavegylen så får vi se hur hon mår imorgon :) Dr Ali ska ringa då och kolla läget :)

Körkortsproblemet spyr jag på MEN jag tar tag i det ändå och ska fortsätta min jakt och råd :D

Puss&kram

2011-05-24 @ 19:23:24
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: ekfan

Oooh, vad skönt att höra :) Hehe, det är bra Emma, kämpa på! Puss o gonatt

2011-05-24 @ 22:43:28
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0