Glömde och berätta!

Jag är så sjukt imponerad av mig själv :P
Jag, T och Ellie åkte till en möbelaffär här i närheten för att kika på soffa, vi vet att vi vill ha en Howard men inte vilken av alla 25 st, allt från priser 8-38000 ligger dom på så när vi kom ut dit så fick vi en lektion vad man ska kolla efter och hur stoppningen ska vara och att man ska gå förbi alla kampanjer för det är oftast skit :P
Så vi fick oss en gratis lektion och priset 12000-13000 låter rimligt, och soffan ska vara ljusgrå, mycket snyggt!
Men då fanns inga fina randiga tyger till fotöljen dock, soffan ska ju vara enfärgad och så vill jag nog ha ett randigt tyg på fotöljen för att bryta av.. Men men vi kikar vidare.
I alla fall så gick vi upp och kollade på köksstolar för jag är osäker ifall om dom jag köpte kommer passa så vi tog oss en kik, och jag såg jättefina Leksandsstolar med hög rygg och karmstolar fanns det oxå, skitsnygga men dom kostar!
Så vi ropade efter ägaren så han kom upp och började ha lite lektion om vad för stolar och bord man ska ha om man vill att det ska hålla, så han tog 3 st stolar och vände upp och ner på dom, en var furu, en var en såndär vit "lantlig" stol med dyna och vanlig rygg som många har idag, och den tredje var en annan stol.
"Vilken är bäst, mellan och kass?" frågade han.
Tävlingsnerverna tog tag i mig och T gissade först, alltså jag har noll koll på möbler och jag tror ju oftast att jag inte kan, jag tog i alla fall en annan ordning och gissa vem som hade alla 3 rätt?????
HAhaha Jaaa JAG hade rätt på alla tre!!
Jag var typ den 3e i år som hade fått rätt på stoltestet, så fråga om jag var stolt? :D

Den vita plastiga, lantliga var den sämsta kvalitén, sen kom den jag inte minns och den bästa var furu, den är fulast men bäst. Dom är lika bra byggd som Leksandsstolarna och prislappen skiljer tusenlappar så nu börjar vi fundera på om vi inte ska skräddarsy bord och tre stolar, priserna kommer hamna under Mio bordet och tre leksandsstolar och vi såg att Isabelle bordet i Borlänge var utbytt.. T:s mamma hittade en spricka i det när vi var där tidigare men den fanns nte där sist vi va där så jag vet ärligt talat inte om kvalitén är det bästa helst när man har barn och om man betalar 10000 kr för ETT bord så vill man ju att det ska hålla.
Killen sa att man bestämmer tjocklek, ben, färg och du kan skicka ner tyger så dom kan klä stolarna på det här snickeriet som han har och vi kommer fortfarande få betala ett bra pris.
Vi ska ju ha ett bockbord det är ju bestämt men nu kan man ju blanda egen färg och skicka med så fixar dom det och då skulle det ju vara skitsnyggt med vitt och något grått, oj nu börjar fantasin flöda igen..
Jag vill komma till huset nu, alla grejer som står i garaget vill jag få upp, jag vill komma hem!

Men det här inlägget handlar ju om att jag vann och det känns ju så jävla bra!!
Så om ni ska köpa möbler så kan ni ju fråga mig ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0