Julen 2010

Vi har haft fullt upp här hela julhelgen! Det är inte förens nu jag har satt mig ner vid datorn och kollat mail,facebook och bloggen, inte ens mobilen har fått haft ljud på bara för att få den ultimata julstämningen  och haft full koncentration på julfirande och Ellies första jul.. Ingen vill ju missa sitt barns miner när hon/han öppnar sin första klapp eller hur hon/han reagerar på dom nya sakerna så eftersom det var prio ett för mig så har jag inte varit kontaktbar och det har ju vart underbart att stänga av allt :)

Julafton firade vi här hemma och vi fick plats alla 18 i våran lägenhet utan några bekymmer, vi samlades redan kl 13 här hemma och började firandet: Julmat,Kalle Anka, julklappsutdelning,fika,umgås,slappa,äta och äta mer.
Det är en sammanfattning av våran jul!
Ellie var med och var nöjd oftast hela tiden men hon sträckte sig efter mig lite då och då när det vart att hon blev trött eller när hungern sattes in, men det kändes helt okej att hon ville till sin mamma lite då och då också!
Julklapparna vart en stor hit för oss alla, jag fick två stycken JellyBean skålar!! Två styckna vita fina skålar, en fick jag av älsklingen och den andra från lilla älsklingen, och en hårklippning på Rock It från stora älsklingen LOVEEE! 
T fick tvspel som han har pratat om ett tag, och han fick tvååå stycken av mig så nu har han och göra när han är ledig :)
Ska jag ens orka rabbla upp vad Ellie fick?? Hmmm, jag orkar inte skiva detaljerat utan: snygga svarta Converse skor fraktade från New York-Göteborg där kusinen slog in paketet och vidare hit till Falulandet och det var kärlek från första ögonkastet, mjukisdjur från Brigbys som ska hängas upp på väggen, 1 Ton med kläder,leksaker och grejer till hennes framtida rum i huset och självklart pengar pengar.. Jaaa jag tror det var de hon var för övrigt världens sötaste tjej på julafton, en klänning från Polarn&pyret med röda strumpbyxor! Får visa en bild sen :)
Nu vaknade lillan så nu lär jag gå! Men jag ska försöka och slänga in lite fler bilder från julen senare..



kraaaam

Kommentarer
Postat av: ekfan

Vad mysigt Emma! Själva har vi kommit överens om att lägga julfirandet på viloläge tills vi har barn i släkten igen.. :P Skönt att slippa all julklappshets! Det är ju ändå för barnen vi firar som vi gör, eller hur? Vi vuxna njuter mest av god mat och att träffas. Och Kalle såklart! ;) Kul att ni hade en så fin julafton! Kram på er

2010-12-27 @ 10:18:31
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: emma

Ja det var riktigt mysigt! Absolut, alla paketen som låg under granen var till Ellie så hade Neo och Ville några klappar där oxå eftersom dom var med ett tag innan dom åkte till sin farmor&farfar där dom hade julklappsutdelning nr 3 :P

Precis som vuxen vill bara träffas,umgås och äta och självklart se hur glada barnen är, men de är definitivt barnens dag, så här var det en vit mysig jul :D Eller jag drack nästan en öl på kvällen men då var inte barnen kvar och Ellie låg och sov då och så ska det förbli, ingen fylla på Ellies julafton här inte så länge hon är liten :D :D

Ska vi dejta snart??????? puss!!

2010-12-27 @ 11:16:01
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: ekfan

Jaaa, dejta snart! Jag har ingen planerad skola under veckan så jag pluggar när jag själv bestämmer det. På onsdag ska jag in till skolan för att planera inför C-uppsatsen med Marielle som jag ska skriva med. Annars - fri! Vi hörs av vännen =)

2010-12-27 @ 18:33:00
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0