Mitt underbara barn!

Ibland blir jag så trött. Jag vill vila, sova och hämta nya krafter. Jag vill vara ensam.
Så känner alla föräldrar ibland och då är det viktigt att man försöker skaffa sig den tiden för sig själv.
Man blir nog en bättre förälder om man får komma bort lite, va med sig själv, gå till frissan eller gå och handla något till bara dig, ta hand om sig själv.
För att sen gå in i mamma/pappa- rollen igen men med nya krafter.

Det är vad jag tror och nu är det som det är att T är och renoverar hela kvällarna men om jag skulle säga till att nu behöver jag andas då skulle han komma hem.
Det är faktiskt underbart att känna den tryggheten och sen har vi ju mor och far föräldrar som älskar Ellie som vill ha henne och ibland då så är det skönt att få ett break och lämna över henne :)
Hon har sovit borta för första gången hos mormor och morfar, jag har läst att man ska göra det runt 1års åldern so we did it.
Det hade inte vart några problem utan hon hade somnat den tiden hon brukar, dom följde våra instruktioner vad vi gör med henne på kvällarna och Ellie hade följt sina rutiner.
Jag ÄLSKAR att vi började med rutiner i tidig ålder, hon viker nästan aldrig ifrån dom och det är riktigt SKÖNT.
Så nu vet vi att det fungerar utan några problem, hon hade sovit sina 10-11 timmar och var superglad så det är ju riktigt betryggande :))

Nu börjar jag verkligen inse hur stor hon har blivit, hon är ju inte vår LILLA bebis utan en tuff liten tjej!
Hennes lilla kropp är liksom i full fart nu så hon har blåmärken överallt, hon springer och klättrar överallt!
Hon älskar att spela fotboll, så vi har köpt en nu så snart ska hon och jag ut och spela lite :D
Hon har fått sitt första pass, hennes foto är ju oslagbart hahahaha!!
Men hon klarade att ta kortet på första försöket så då vart vi väldigt stolta föräldrar ;D


Gullan var nog bara ca 4 månader här :D

Togs för några dagar sen, hon gillar grape som sin mamma :)

Pannkaka smakade bra det med :)

Hahahahaaaa jag dör!!!

Bara för att jag känner såhär som jag har skrivit så älskar jag henne inte mindre för att jag behöver vara ensam ibland. Utan visst jag kan vara en morsa som tillslut är så slut så jag blir bitter men det vill jag inte utan barn fattar snabbare än vad man tror, då vill inte jag att hon ser mig som bitter och trött utan en glad mamma.
Det blir jag av att lämna bort henne i 3-4 timmar när jag känner att jag inte har någon kraft kvar, det sker typ någon/några gånger i månaden så är det bara några timmar som behövs.
När hon sov borta den gången det var första gången på 14 månader vi inte gick upp innan 7, det var rätt så skönt :D
Snart börjar dagis så då kommer hon vara där 3 dagar/5 timmar om dagen, det känns ju jätteskönt!
Då får jag hinna sakna henne och hon får leka med andra barn. Lära sig att vara social, leka med andra barn som oxå är äldre, vara utan mamma och pappa.  Ja barn växer under dagis och blir mer självständiga, nog för att hon aldrig har vart mammig eller pappig men det ska bli riktigt kul att se hennes utveckling på dagis :D
Barn behöver mer än vad vuxna kan ge, dom behöver vara barn med andra barn :)

Jag älskar henne så det nästa gör ont, alltså det är en sån kraftull kärlek jag går och bär på och ger henne. Det känns som om "hur kan jag älska någon mer än vad jag älskar henne", det grubblar jag på när man tänker på syskon till henne, tänk om jag inte älskar 2an lika mycket :P
Men det föds ju ny kärlek med det barnet precis som det gjorde med henne så jag tvivlar inte på att jag inte kommer älska 2an lika högt!!
Men ibland snurrar tankarna dit när man tittar på henne och fylls med den varma kärleken, man blir liksom proppfull och funderar hur man kan få plats med mer :D
Men kärlek kan man varken ge eller få för mycket av!

Älskar dig lilla Toodi!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0