Ellie är godkänd!

Ellies 1,5 års kontroll är avklarad och hon vart godkänd ;)
Efter 2 svängar av magsjuka och 1 förkylning inom loppet på 8 v så trodde jag att hon hade stannat av i vikten iaf, MEN ikke :) Hon låg visst "perfekt" i huvudomfång, vikt och längd så då fick en orolig mamma Emma pusta ut!
Finns inget värre än när ens barn blir sjuk och man känner hur dom går ner i vikt, jag kände tom hennes revben efter magsjuka nr 2 :(
Men dom sa att om man lagar bra, varierande kost så fångar kroppen upp alla vitaminer och nyttigheter snabbt och dom kommer tillbaka snabbare. Och man har ju läst en del om kost nu så det har ju hjälpt en del :P Sen fågor kom om hon hade haft någon reaktion på något eftersom hon har 50% chans att få det jag har. Men det har ju vart lugnt där med, hon får testa nästan allt i matväg och nästan menar jag INTE indiskt tex ;) Men att hon absolut inte får äta godis eller något så där vet man inte än hur hon skulle kunna reagera. Men jag har inga planer att ge henne godis heller, räcker med hembakade bullar eller liknande. Det hade dom inget emot heller att jag inte ger henne godis :)
Sen så pekade hon själv och visade hur hon kunde vart öra, mage,navel,huvud,öga,fot,hand, näsa osv satt.
Många ord kan hon men inte då när hon hade 2 läkare och en ssk som klämde och kände på henne så dom fick lita på mig vilka ord hon kan :P

Doktorn frågade om hon hörde bra.. Hmm hur ska man vetadet egentligen, hon kan sitta helt inne i något och då svarar hon inte men jag sa bara att när hon är på rummet själv så ropar jag på henne och då får jag svar, och det räckte visst för att veta att hon hör bra!
Ser hon bra? Jaaha, hur ska man veta det då?
Så jag sa att det jag vet så gör hon väl det, hon ser allt i böckerna och kan peka ut vad det är för något.. Tv tittar hon inte på så mycket honär liksom inte intresserad och isåfall är det som sagt animal planet eller nationel geographic och då ser hon alla djur. Snubblar gör hon ju, men gör inte alla barn det?
Men det räckte visst för att godkänna, dom tyckte det var bra att hon inte var intresserad av tv utan mer utav böcker och lek och dans och att man var involverad i henne.
Så det kändes skönt det med att få höra eftersom jag har aldrig vetat om jag gör rätt att inte sätta henne framför tv:n varje dag. Har det vart själviskt från min sida, gör det henne något ont att inte få kolla?? gör jag rätt med att förbjuda godiset eftersom många barn får??
Inte förens nu så vet jag att jag har inte gjort något galet med dom sakerna utan att vi bestämmer hur vi vill med henne och att vi har ett bra tänkande för vår dotter, osäkerheten är nog alltid där när man är förälder och alla är vi och gör vi olika. Det är ju upp till var och en :)


Det var iaf VÄÄÄÄÄLDIGT skönt att veta att hon är "med" på allt som krävs för en 1,5 åring för att inte misstänka att det är något fel. Alla föräldrar vet nog hur det känns att gå dit och ska låta sitt barn bli kollade. "Lär man barnet rätt" " Aktiviera jag barnet bra" " Är jag för sträng" "lagar jag BRA mat med bra variation".
Tusen frågor och funderingar har man ju eftersom man vill sitt barns bästa!

Så det här var en bra vecka!!



Men nu var det över och hon är godkänd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0