Morgonstund har guld i mun(d)

Jag fick sovmorgon imorse till 9:20, lyxigt! När jag kom upp så hördes julmusik så hittade jag mina finaste i köket i full gång med lussebullbak! Ellie hade hjälpt pappa med att blanda ihop allt och gjort tappert försök att forma dom, men jag tror att det hamnade lite i munnen istället :D




Gårdagen tillbringare vi inne i stan, först mvc i 2,5 timme då jag testades för gravid diabetes. Då ska man dricka massa socker sen tar dom testet och kollar hur min kropp bryter ner skiten därav väntan i 2 timmar innan man kunde se hur min kropp reagerade!
Den funkade bra, 4,någonting på fastande mage och efter jag hade druckit det där så låg jag på 7,0 och det var bra! Om man överskrider 10 så är det väl mindre bra :) Så jag har nog bara en stor jätte i magen som kommer göra det jobbigt för mamma :P
Nästa steg är Yoga! Jag har börjat fått sån foglossning och "fläcksmärta" så jag har svårt att gå så långt jag vill så då tänkte jag yoga. Kolla hur det funkar för kroppen min!
För övrigt var ju allt bra.. Eller inte blodvärdena var väääldigt för mycket under gränsvärdet så, dom låg på 90. så från 108 till 90 på några veckor är ju inte det optimala, så nu tog hon massa blod och skickade till sjukan för att se om jag var en bra kandidat för en studie, injektioner med järn.
Det fick jag ju efter förlossningen med Ellie så jag borde ju få en plats tycker jag!
Jag är konstant trött och det är skitdrygt när jag vill göra så mycket annat, för jag orkar inte! Varje dag känns det som om jag inte har sovit på 2 dygn, sen har man Ellie som ska aktiveras så det blir tufft!
Tankarna har liksom flödat genom huvudet hur i helvete jag ska ORKA föda, så trött är jag.. Mindre kul men det ordnar sig :)

För övrigt så beställde vi vagn igår!!! Grattis till oss :P
Vi håller oss till Urban som vi har vart så sjukt nöjda över hela tiden med Ellie. Så vi beställde en svart duo Urban! Vi tog svart för den är nog mest lättsåld sen när Ellie inte vill åka längre!
Så går det när man köper en suverän vagn från början, man kan inte byta! Dublin var billigare men jag tyckte den var fulare men jag var beredd att sänka mig men Tommy kollade på Dublinvagnen och sa "Tror vi tar en Urban".
TACK! Det var det jag ville egentligen så jag är sjukt nöjd :D
Han ska ju vara glad att jag inte ville ha Buggan för 15000 :P Den önskan var över på en dag då jag insåg att Dalarna och landet är Urban och inte en Bugga Donkey.
Så nu är den beställd och vi vart 11000 kr fattigare sådär lagomt efter jul!


Snygging!! ses i januari :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0