Nya året är på väg!

2011 dörrar stängs och underbara 2012 dörrar öppnas! Hur gör ni,tänker ni att "2012 kommer bli ett bättre år än 2011" eller tänker ni inte på året betydelse utan tar babysteps med era mål och tar "lite i taget" oavsett år ,månad eller dag??

Det är intressant tycker jag hur olika vi är, hur vi tänker! Har ni fortfarande nyårslöften?? Anser ni att nyårslöfte är en Kick eller ett straff? Tex om det är oktobermånad och du känner tex att "Jag måste börja dra ner på godiset" så lägger du det som ett nyårslöfte istället för att sluta med godiset när du har fått den "AHA-upplevelsen". Då ser man väl nyårslöftet som ett straff istället för motivation? För om du verkligen hade sett det som en Kick hade du väl börjat samma dag?

Vi alla fungerar olika på alla plan! Vi tänker olika, vi har olika egon, vi har olika syn på saker och ting!
Och låt alla ha det, försök inte förändra en människa som inte är intresserad. Du hjälper ingen utan du lägger energipå en männsika som kastar bort den och det är onödigt!
Det är en av få sakerna men viktiga  jag har lärt mig nyligen, JAG kan inte förändra en männsika som inte vill bli förändrad!
Och vet ni, det har gjort mig till en person som har mycket mer tid att lägga på min Inre Frid. För jag som är på den nivån jag är på behöver inte höja eller sänka mig ner till en annan nivå som är då onormal för mig för att försöka förändra en person. Utan jag håller mig där min själ är, jag har fått kontakt med GUD. Som inte är någon man i vit klänning och skägg utan Gud MITT inre, och det gör mig mer medveten om hur jag är och vad jag tycker och känner och blir väl medveten om att alla beslut JAG tar blir ett resultat av mitt liv.
Jag behöver inte ha rätt, jag behöver inte ta en fight, jag behöver inte lägga mig på en nivå som inte är bra för MIG, jag behöver inte visa vad jag kan för någon.
Min själ är på den nivån den ska vara och jag försöker omge mig med människor som är på samma nivå, och vi som ligger olika accepterar jag utan att försöka att påverka den personen som inte vill bli förändrad.

2012 ska jag fortsätta att jobba med mitt inre mitt ego!
2012 ska jag förhoppningsvis få föda en frisk liten gosse som har valt mig och T som hans vägledare/förälder. Och jag ska gå ner i vikt!
Analet kilo vet jag inte, men jag lär ju märka när jag är nöjd :)

Va snäll mot dina medmännsikor, du lär andra hur dom ska behandla dig. Så var snäll och uppskatta det du har så blir du själv uppskattad och behandlad på ett bra sätt!

Once you believe in yourself and see your soul as divine and precious, you will automatically become a being who can create a miracle.


GOTT NYTT ÅR





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0