Så coolers!

Igår så ringde överläkaren Janne från specialmödravården och frågade om jag var intresserad av att få vara med i en studie om järn/blodbrist. Min barnmorska hade så kontaktat honom för att rekommendera mig och mina prover visar att jag både hade lågt järn och blodbrist så jag var en intressant kandidat för dom. Så kl 18 igår redan fick vi åka in till sjukhuset för att "skriva in" mig och ta massa prover för att sedan skicka dom till Dublin där dom ska granskas och så väljer dom ut personer som passar bäst, och det handlar då om intravenös järnsulfat och nya kapslar med järn som då ska vara "snällare"mot magen. Då sållar dom ut vilka som passar till vad! Så jag HOPPAS att jag kommer med och jag HOPPAS att jag får intravenöst! Det går ju snabbast och det har funkat på mig förut då efter Ellies förlossning då jag rasade i mina värden och hade horribla järnvärden. Och Janne (Doktorn) sa att det bästa är ju att få det igen eftersom jag har ca 12 v kvar bara av graviditeten (räknar då 42 v graviditet), så han skulle vilja pumpa i mig massa järn så jag har till den här förlossningen så jag orkar och att jag inte rasar ännu mer, det skulle visst INTE vara bra sa han.
Så nu hoppas vi att jag kommer med och att jag får bli piggare snart!!! För bebisens skull och Ellies skull och ja för min egen skull! Jag orkar ingenting och det känns hemskt mot Ellie, jag vill vara ute och göra snögubbar och åka pulka MEN det finns ingen ork :( Så det är tur att hon har dagis och världens bästa pappa som försöker så gott han kan, och det är ju inte heller lätt eftersom utomhusaktiviteterna är nästan uteslutna då det är kolsvart när han kommer hem! Men vi får göra vårt bästa under tiden vi väntar på svar..

I alla fall tillbaka till det coola!
Doktor Janne frågade om vi ville ha ha ett God Jul-Ultraljud och kolla på bebisen..
SJÄLVKLART vart ju svaret! Så sa han att han kör 3D ultraljud och att vi kunde få det om vi ville, Ehh JA Doktor Janne vad tror du:D
Så vi fick se vår bebis i 3D!! Alltså det var så himla coolt hur man fick se honom så kart och tydligt!! Bilderna kunde blivit bättre om han låg lite bättre, så har jag moderkakan på framväggen och plus att jag är stor som ett hus så var det lite svårt! Men skitsamma, när han körde runt och vi fick se honom, hans ansikte var så tydligt, hans läppar ser ut som Tommys läppar.. Alltså det var så fränt!! Och vi fick det väldigt bekräftat att det är en prins! Man såg det väldigt klart och tydligt :)))))))
Och allt annat såg bra ut, v 29+5, han vägde 1500någonting och det var precis det som ska väga nu och navelsträngen funkar som det ska, bra puls.. Ja allt var bra med honom!

Så vilken Lycka vi kände då och den lyckan finns kvar inom mig idag!! Blir alldeles varm när jag tänker på honom, vårt lilla hjärta <3

Jag hoppas att dom utbildar alla barnmorskor till att kunna göra 3D-UL för det förtjänar varenda förälder att få se sitt barn så klart och TYDLIGT! Att det verkligen är en liten människa därinne :))
Ja det här kommer jag leva på länge kan jag lova :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0