Examenfirande, kalas och renovering!

Så såg helgen ut hos familjen J&K.

I Fredags var vi hos E och T och firade E:s Sjuksköterskeexamen, hon vart ordentligt firad av familj och vänner och hon såg lycklig och glad ut så det var nog en lyckad dag/kväll för henne, hennes sambo väckte henne med frukost på sängen och en förlovningsring så kunde dagen börja bättre för henne??
Ehh nej precis, båda två såg nästan lite nykära ut och det är såååå härligt att se!!
Hon kommer kicka ass som sjuksköterska och hon kommer kicka ass som nyförlovad/halvgift :D
GRATTIS TILL ER!!!

Man blir lycklig av att se andras lycka, det sprudlar liksom i en på något sätt!
Den senaste månaden har jag och T pratat lite löst om förlovning och giftemål, och det trodde jag aldrig eftersom jag har ALDRIG haft det suget eller behovet att gifta mig, så när jag tog upp det så vart T helt ställd!
"Vadå, vill du gifta dig nu?" "Ja det är inte omöjligt längre" "Det var som fan" Var typ våra ord, så vi har pratat i alla fall litegrann om det och NÄR det händer det vet man ju aldrig och jag vill vara med att välja ringar för tänk om han köper något jag ogillar, det skulle kännas taskigt mot honom att lämna tillbaka ringen hahaha, men han vet i och för sig att jag vill ha vitt guld/silver så han kanske kan suprisa mig i framtiden :D

Nog om det!

Ellies 1års kalas hade vi i Lördags med familj och några vänner, kl 14 var tiden satt hos min moster och man som bor mitt i stan i ett stort hus med stor trädgård så dom var så snälla och "lånade" ut lite plats till oss som har platsbrist för tillfället, vi skulle aldrig lyckas klämma in över 20 st här, det får knappt plats med oss ;)
I alla fall, kl 14 så öppnade himlen sig och det SPÖREGNADE , åskade och blixtrade så istället för att kunna vara ute på gräsmattan och njuta av sol och tårta så spred alla ut sig överallt i huset och käkade tårta och gjorde det bästa av situationen!
Men det såg ut som folk hade trevligt och vädret kan man inte styra så det var ju bara att gilla läget!
Ellie fick då en matstol Stokke, ångrar mig kanske liiite eftersom det kostar över 2000 kr och man skulle ju faktiskt kunna köpa en tripptrapp och göra iordning själv MEN nu står den här så skit i det!
Hon fick mest leksaker sen bestick, solstol och en rosa fotölj som hon ÄLSKAR och lite annat!
En lyckad dag för vårt barn och nu är man inte spädisföräldrar utan småbarnsföräldrar!

Nykläckt tjej!

Ellie på Nationaldagen 2011!

Renoveringen går superbra, T hade en HELDAG därute igår med hjälp av en kompis från lunchtid och 6 timmar framåt, så när jag kom ut runt 18-tiden så var vägg mellan vardagsrum och "lilla" rummet borta och vägg och tak togs ner, köket är rivet, sovrummen har blivit strippade så i veckan blir det hall och badrum som sak rivas, köra ut gipsväggar och panga upp..
Fönster ska beställas IDAG så vi kan börja, flytta och byta fönster snart!
Tapeter måste beställas oxå..
Så det är mycket som ska göras och jag förstår NU att renovering tar lång tid!

Vi har haft familj och vänner på besök, och jag kan inte ens säga vad dom tyckte utan dom kikade runt och frågade och jag förklarade sen var det inte så mycket mer, men jag orkar inte bry mig om vad andra tycker om vårt hem det är ju inte som som ska bo där.
"fin trädgård" "Det är så mycket att göra" "Oj vad du/ni jobbar"

Ja det var typ såna kommentarer så deras uppfattning om huset vet jag inte riktigt, fast några familjemedlemmar och Jimpa sa att det kommer bli fint när det blir klart, ljust och fint, lagomt stort.
Så tack kompis och familj man behöver faktiskt lite feedback när man renoverar och har mycket att göra det är både husrenovering och barn så det är inte dumt med en klapp på axeln för det pushar och hjälper en och gör en glad!


Ellies tapet.

Vår sovrumstapet.

Matplats/vardagsrum! (den gör sig inte riktigt bra på bild)

Råplan/spont nu vad det heter bli i hall och kök (inte ovanför spis och vid diskhon där blir det kakel)
Så ser väggarna ut i vårt hus än så länge, och vi måste nog beställa dom snart för den i Ellies rum och den i vårt sovrumt är lite speciella,dyra och jobbiga på det sättet så leveranstiden är lite osäker!
Vi har en liten favvotapet men vi vet inte om den passar någonstans just nu, men vi får se :)
(Bild lånad av lillamari.blogspot.com)

Nu ska jag dricka lite kaffe och leta efter en NY sänggavel!
Fan, vår är då bara 1,5 år ungefär, från Mio och med nattduksborden så kostade den 10999 kr men det är mörkbrun,skinn,svart och det passar INTE in med vår lantstil men ni fattar vilken förlustaffär vi kommer at göra på den den är för ny för att VI ska ha tröttnat på den och använt "klart" den och samtidigt så kan man inte sälja den för så mycket eftersom folk är känsliga att andra har sovit och haft den så vi får se vad vi gör med den!
Vi letar efter en vit och jag tror jag har hittat en från Mio men jag ska ta en till titt!


Vår nuvarande!


Vår nya??


många funderingar och tankar!
Bye bye!


Kommentarer
Postat av: ekfan

TACK så mycket Emma! =) Det här blev ju en riktig panghelg! ;) Huset kommer bli superbra när det är klart, jag tror inte folk menar något illa utan bara tänker att ni har mycket jobb framför er.. Men det visste ni ju redan, så det är ju bara att köra på och se framåt! :) Så hänger vi på Mannes och dansar bugg nästa sommar! Eller hur?? :) Kram!!

2011-06-13 @ 17:23:02
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha jovisst ska vi dansa på Mannes och dricka öl med byborna och bada näck i Liljan!

Precis vi VET ju att det är mycket att göra, T har renoverat förut både sin lägenhet,hjälpte till i sin mammas och pappas slättahus och plus att dom byggde ett hus från grunden ute i Stenäset så vi veeet, så någon annan kommentar är ju trevligare att höra än den och sen sägs det inget mer, för det låter ju mer som att vi inte fattar hur mycket det är, och jag har nog aldrig klivit in i någons hus och sagt "Oj fatta hur mycket tid det här tar?" "Hoppsan, vad mycket jobb ni har" det är inte det första man säger till någon som precis har börjat med renoveringen och har en lång renovering framför sig, det är ju inte därför man tar ut folk till huset heller :) Det är inte enligt min uppfattning en klapp på axeln eller några uppmuntrande ord. Men det är min uppfattning, jag kanske har pms eller är väldigt känslig nu men jag tycker det är en trökig kommentar att få just nu när det jobbigt nog att ha T borta från morgon till sena kvällar och jag har ansvar över Ellie själv, och samtidigt ska bestämma och beställa en massa saker till huset, fixa körkort, fixa med skola och sköta ett hem här hemma och frustrationen att inte kunna hjälpa till i mitt eget hus är enorm just nu, T är frustrerad att han inte träffar Ellie någonting typ 10 min på 24 timmar, Ja du fattar och det kommer bli bättre när man har kommit in i det men nu i början så behöver jag inte höra något sådant men jag orkar inte bry mig, enkla lösningen är att inte ta ut någon mer dit tills man har kommit till att bygga upp hemmet för då ser man ljuset i tunneln och kan bortse från vad folk säger ;))

Kram!!

2011-06-13 @ 20:54:11
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: marie

vad ni har att göra framför er! :D men det blir värt allt slit när ni väl är klara. Kommer bli så toppen!! =)

2011-06-13 @ 21:58:10
URL: http://mariemelen.blogspot.com
Postat av: Emma

ja men absolut! Blir bättre när vi kommer in i det, just nu är det kaos i tillvaron så man försöker verkligen ta för sig av varenda liten ljusglimt i tunneln för att inte sätta sig och börja gråta ;)

Marie jag säger bara en sak, om ni köper hus se till att du har tagit ett körkort för det är fan skittråkigt att inte kunna ta bilen till huset, eller hämta saker som ska beställas eller kollas in utan man blir beroende av andra, plus att dom måste köra den bilen bilbarnstolen är i och alla vill ju inte det heller så det rekommenderar jag STARKT, för snart så går jag och övningskör med mig själv och anställer en körskolelärare privat ;P

2011-06-13 @ 22:14:17
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Kersti

Jaaa gift er vi vill gärna gå på bröllop hint hint ;)

Vi har också vitt guld och min förlovningsring också mycket fint :D



Men hur gooo får man bli?! Nu måste vi träffas snart så jag får hysa lite med eran tjej :D

Kram

2011-06-13 @ 23:43:25
Postat av: Emma

Ja en playdate med brudarna är ett MÅSTE snart!!



Men eller hur, alltså nu får vi ta det lilla lugna jag har aldrig vart intresserad av bröllop så nu när jag känner att inte är en omöjlighet längre så kanske det tar några år innan vi gör slag i saken :D Har bara känt för det en månad än så länge så jag kanske hinner ändra mig :D

2011-06-14 @ 09:59:30
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/
Postat av: Aui

Hej Emma, det blev jätte fin och jag vill gärna veta om det är ok! Vad heter tapet som du har till sovrumstapet? Tack! Kram Aui

2012-02-12 @ 20:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0