Fundering!



Läste i Aftonbladet igår om "Flipperföräldrar" och sen har vi "Curlingföräldrar", min fundering är VARFÖR kategorisera föräldrarskap??
Är det okej att lägga föräldrar i fack, det är lite kluvna känslor i den frågan för på ett sätt så är föräldrarskap den KÄNSLIGASTE ämnet du kan ta upp med en förälder, för vi alla är ju olika, olika värderingar osv men jag kan ju aldrig säga till en som då är "curlingförälder" att jag tycker att hon/han gör fel bara för att jag är en "flipperförälder" (Jag är det visst enligt Aftonbladet)
Självklart är det ju tvärtom oxå, en sk "Curlingförälder" ska ju inte säga till mig att jag gör fel bara för att jag har andra värderingar.
Dom här namnen på oss föräldrar, är det bara för att starta debatter som inte leder någonstans för det spelar ju ingen roll hur många människor säger att det och det gör du fel, för du har ju redan din uppfattning om hur du ska uppfostra dina/ditt barn så varför tar man upp det?
Ibland behöver man råd om HUR man ska göra med vissa saker, för man kan inte allt själv så då kan man ju fråga "Hur får jag mitt barn intresserad av att rita eller skriva"
Men sen kommer det ifall om man misstänker att barnet far illa i hemmet så ska man genast lägga sig i, om någon slår sitt/sina barn om det är fysiskt eller elaka ord förtjänar inte att ha barn och det är den saken och den värderingen vi alla föräldrar har och är överens om.

Jag skulle inte tveka en sekund att anmäla någon som slår sitt barn fysiskt eller verbalt, det spelar ingen roll vem det skulle vara för jag skulle utan att tveka anmäla den människan, och jag tror inte det är bara jag som känner så utan alla vet att det är olagligt och vuxna människor är väl medvetna om det.
Som tur är så har det blivit olagligt, tänk när det var lagligt att en VUXEN människa slå någon som är så mycket mindre och yngre än vad du själv är, ett oskyldigt barn.



http://www.aftonbladet.se/wendela/article13181810.ab



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0