Långhelg!

Planerna för denna långhelg är lite diffusa och det kan ju vara rätt så skönt det med att låta dagen komma som den kommer och planera efter det!
Jag har aldrig vart en bra planerare fast det förändrades ju snabbt efter man fick barn, jag fick lära mig snabbt att man ska vara ute i god tid med sina ärenden eftersom ett litet barn tar upp den mesta tiden av ens egen tid så saker som att lämna in papper, köpa presenter och såna grejen gör jag ALLTID i tid nu så jag inte blir stressad, jag hatar att vara stressad så för att göra det bekvämt så gör jag såna saker i tid OM man kan dvs för att undvika en hjärtinfarkt och panikångest :)

Bankärendet gick ju hur bra som helst, det känns riktigt bra nu och det svåraste var ju låsa räntan eller inte, i så fall hur många månader/år.
Men vi kom fram till ett bra beslut HOPPAS jag för att det var jag som föreslog det ;D
Man kan ju aldrig säga hur det kommer se ut i framtiden men just nu så verkade det alternativet vara ett bra val med tanke på världsmarknaden och ekonomin så hoppas magkänslan valde rätt!
Fast jag kommer att plugga så kommer vi kunna amortera en del från början, man kan ju sänka den själv om det blir för mycket men vi ska nog kunna fixa det här efter vi räknade ut alla kostander i då CA, man kan ju inte säga hur mycket alla räkningar blir förens man har flyttat ut ;)
Sen i höst blir det ett huskonto där vi sätter in pengar till lånet och amorteringen, sätter vi in lite mer än vad som behövs så blir det ett litet sparande där ifall om det händer något och vi måste fixa det snabbt, kanske man slipper låna allt från banken.
T:s vinst på lägenheten har gått åt om man säger så betalat 15% på huset, lagfart, någon slags skatt, värme/vattenpump,tvättmaskin, vinsskatten på lägenheten och restskatt , men det vart pengar över så nu blir det en del till körkortet, alltså jag kan ju inte spara pengar när jag inte får ut några pengar, jag har ju plockat ut så få dagar så det har liksom räckt rätt så precis för att kunna vara hemma med Ellie så länge vi ville ha henne hemma (Nu vart det dock mååånga dagar över, men det är bra till framtiden) så nu när jag tar ut fullt så kan jag lägga det på körkortet men 12200 är ju inget jag skiter ut på en månad så vi får nog plocka lite från T:s pengar och spara resten själv så gott det går, sen då räcker det till vår Toscanaresa i September oxå.
Vi har öppnat ett byggkonto/checkkredit oxå, där det kommer in en summa som vi ska renovera för där vi båda har tillgång att handla ifrån och det är ju bra om jag behöver åka och handla något till  huset och T är där och renoverar.
Tisdag så avslutas köpet och VI är husägare efter 8 månaders väntan, såååå naaaajs!!

Imorgon ska jag på Rockstad och lyssna på hårdrock och kanske dricka en öl, utan familjen!
Vi var där alla tre förra året, jag var beräknad att föda den dagen men vi var uppe och lyssnade på hårdrock istället, Ellie låg inne i magen och myste till musiken :)
Hon vart en musikbrutta, hon älskar all musik, sover skönt till musik, dansar till musik ja allt, snacka om att forma ett barn :D
Tack älsklingen för biljetten!

Nu vill jag att båda ska vakna så vi kan åka.. Dom sover middag..
Jag vill hinna upp till Mio och kolla på "vår" soffa sen blir det barnkalas då en barndomskompis dotter fyller 1 år, hon fyller imorgon men då ska dom ut och flyga så dom har kalas idag, vi bytte datum på våra barn, O var beräknad runt det datumet Ellie bestämde sig för att komma ut och O föddes runt det datumet som Ellie var beräknad på. Det är rätt så coolt!
Sen så idag blir ytterligare en barndomsväns dotter 1 år, vi lyckades få tätt och alla fick vi tjejer, coolt som fan!
GRATTIS TILL ER!

Nu orkar jag inte skriva, så jag går och sminkar mig!






Kommentarer
Postat av: Holly

Tack tack tant Emma, snart är det Ellie's tur att fylla 1 år, faaan va stora vi blivit nu!

Puss & dräggel / Holly

2011-06-04 @ 00:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0