Balans, Självrespekt & Självständighet..

Seriöst, nu har jag fått en tankeställare som jag brukar få när jag retar upp mig på saker eller retar upp mig kanske är överdrivet men man funderar!
På Ansiktsboken så ser man när en vän har en koneversation med en vän och i det här fallet handlade om ifall om dom skulle ses någon dag för en fika och ena tjejen svarade hela tiden "Jag ska se vad min sambo ska göra" "Jag ska bara prata med honom så inte han har bestämt något"
Ser ni vad jag blir störd på?? Vaaaarför i hela fridens namn ska hon kolla om det är okej för hennes sambo att HON går och fikar med en kompis, och vem i helvete skulle boka in något utan att ha pratat och kollat med sin sambo om hon/han vill eller kan??
Efter det här så började jag fundera JA om man är kär så låser man in sig med sin kille i början när allt är så puttinuttit MEN om man är sambo så har man vart tillsammmans ett tag och man ses ju varenda dag ändå så varför kan man inte gå och fika eller gå ut och festa UTAN kille??

Grejen är att jag tror inte att killar är såhär utan det är alltid tjejen som då viker sig och ska fråga om lov och kolla om det är okej, det finns många exempel, det finns många som sitter och väntar på att killen ska komma hem, bestämma sig vad han ska göra så hon själv kan göra upp planer för sin lördagskväll vad är det för jävla BULLSHIT!
Killen har redan bestämt om han vill ta det lugnt eller gå ut innan han kommer hem UTAN att kolla med tjejen för oftast så har killen ett liv utanför sambolivet men tjejen väntar så godhjärtat på att killen kommer hem och "kollar" av med honom innan hon bestämmer sig!
Liiite tragiskt är det och jag vet en tjej som har avbokat med en kompis 2 ggr i sista sekunden för hennes kille kom hem ändå fast han skulle iväg och då stannade hon oxå hemma och nästa gång försökte hon vara självständig och gå ut utan honom men det gick inte då heller för hon stannade hemma ändå, hon klarade det nääästan herregud säger jag bara!

Sen så är det en annan femma om man har ansvar som ett barn eller två att man måste höra att det är okej för han/hon att tar barnet/barnen medan man går ut och fikar för ibland så är man trött och inte orkar med en energifylld liten korv efter 8 timmar på jobbet, men att kolla om det är okej att gå ut istället för sitta hemma i soffan och glo är fan inte okej utan det ska vara en självklarhet att gå och träffa vänner utan att "kolla" med killen.
För han kan ta disken eller dammsuga så du får gå ut och festa, shoppa eller fika och han kommer att vara där när du kommer hem..

Sen när man fikar med någon som baaaara pratar om killen har man lust och klappa till, fan då har man låst sig fast vid någon om man inte har något annat och prata om än vilken färg på kalsongerna ens sambo valde att ha idag, okej om killen har gjort något roligt eller spännande men "Idag så satte Bert på sig sin gråa tröja"..
Jaaahaaa OCH?
Såna tillfällen så har jag lust att kasta det närmaste jag har på dom eller mosa en banan i ansiktet på dom!
Så kan man ju fundera på om killen gör samma sak, NOOOOOOO...
Han nämner nog dig om någon frågar efter dig eller om ni ska göra en resa men inte vilken tid du klev upp imorse för veeem sjutton är intresserad av det??

Så KOM IGEN NU och sluta anpassa er efter allt killen vill och gör det ni vill, ni förlorar er själva vissa känner man inte ens igen för att dom har förlorat sig själva för att dom desperat försöker tillfredsställa killen hemma det går fan till och med så långt så dom ändrar utseende för killens skull!
OM en kille går så långt så har du inget där och göra för vad hände med "Älska en för den man är" det heter ju inte "Älska dig för den han vill att du ska vara"
Kom ihåg vad det var för något han föll för och om inte det duger så förtjänar han inte dig!

Om DU ändrar hela dig, vem ska du vara då??

Ha ett liv utanför sambolivet för guds skull och låt ALDRIG killen försöka förändra dig eller försök inte uppnå hans fantasi så desperat, alla har vi fantasier men man kan ALDRIG kräva att den man älskar ska uppnå det utseendet, den stilen för som sagt det är en FANTASI och en fantasi är en fantasi..

Om man har ett liv med killen,ett liv med sina vänner och framförallt ett liv med sig själv så har man ett bra liv!
För vad händer om man förlorar den människan man förlitar sig på och lever igenom, tror man blir  en väldigt vilsen själ i denna stora värld..

*Självständighet!
*Balans!
*Självrespekt!





Kommentarer
Postat av: Kersti

Bra skrivet Emma! Håller helt med dig!!

Keam

2011-03-29 @ 14:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0