Let´s face it!

Varför jag ens orkar ta åt mig det undrar jag med men jag blir så förbannad när folk klagar, klagar, ältar, ältar och ältar!
Sluta spring i ekorrhjulet och gå vidare, klockan tickar på och dagarna går framåt dom står varken still eller går bakåt.
"Önskar att jag vore 16 år igen"
Men för i helvete, inte en chans vem vill vara en stöddig fjortis som trodde att det var coolt att skolka och svära, spotta, snusa, supa,röka och hata alla i hela världen?
Det är töntigt!
Dom som gjorde sina läxor, gick i skolan och gjorde det man skulle är coola, dom var vuxna och fattade vinken att man måste gå i skolan och skaffa sig en utbildning för då tjänar man pengar och får kunskap och kan göra mycket mer än vad en som inte har en utbildning kan.
Nej jag var töntig så idag MÅSTE jag ta tag i skolan igen men den här gången är jag inte 14 år och luktar kiss utan 29 år och morsa och har fattat vinken att utan utbildning så blir det svårt.
Den ekonomiska biten kanske inte gör dig 110% lycklig MEN det löser en hel del, man behöver aldrig ha ont i magen för man inte vet om pengarna räcker till mat och kläder, bensin till bilen, busskort ja ni fattar!
Om jag hade vart ensam med Ellie och Ellie hade kommit "Mamma jag vill börja med fotboll"
Då hade jag nog fått magsår
"Nej mamma är outbildad och jobbar 75% inom vården så mamma har inte råd"
JAG vill inte säga så
Mitt barn kommer att fråga om grejer, hon kommer antagligen vilja sporta för det vill dom flesta barn göra, man vet ju själv hur viktig gymnastiken var och om mamma hade sagt så till mig hade jag blivit förkrossad, barn måste få röra på sig och sporta.
Det spelar ju ingen roll hur mycket hon cyklar runt kvartet eller sparkar boll med mig, hon vill spela fotboll med sina kompisar och bli tränad av en tränare, alla hennes kompisar kommer säkert hålla på med någon slags sport och hon kommer känna sig utanför bara för att jag inte kunde ge henne fotbollsdrömmen och då får man skuldkänslor för det.
Dom med utbildning och jobb kommer aldrig ha det bekymret.
Så Let´s face it, en bra ekonomi hjälper männsikan en hel del.
(behöver inte vara miljoner utan så att man klarar sig)

Nästa bekymmer.
"Jag kan inte"
Vadå kan inte, vad fan är det för skitsnack?
Klart man kan, man måste våga satsa och ta chanser, ta för dig av livet, du säger ju ALDRIG till någon kompis eller ditt barn: "Du kan inte." så varför säger du det till dig själv!
"Jag har inte dom tillgångarna"
Du har dig själv, du är din största tillgång här i livet så ta hand om den!
"Om jag bara kunde"
Lös situationen varför du INTE kan så kan du.
" Det är inte och bara"
Nej klart det inte är, livet är tufft och orättvist så är det för ALLA men lösningar finns det oftast!
"Jag önskar"
att drömma och önska är det man skulle vilja ha och vem kan ge dig din önskan, det är bara du som kan göra det.

"Alla har det bättre än mig"
Sluta gnäll, du väljer ditt liv, du gör val i livet och du får stå till svars för varenda steg du har tagit, varje val påverkar ditt liv, DITT liv.. Ingen lever det åt dig och ingen har tagit dina beslut.

favoriten (den brukar jag köra)

"Jag är så tjock"
Jaaaahaaa soooo??
Sluta ät onyttiga saker och träna.
Om du inte kan sluta äta godsaker så ta hjälp, för det finns hjälp att få ring din närmaste vårdcentral.
"Jag har inte råd med ett träningskort"
Jo om du slutar äta godsaker så har du nog det.

När man kommer till insikt om saker så vaknar själen, själen börjar leva och du börjar säga välkommen till livet igen som du har arbetat emot. Du märker att gräset är grönt och färgerna på blommorna på ängen är så jävla vackert så du ler automatiskt,
Som jag har sagt innan
När du ler mot livet så ler livet tillbaka och allt börjar falla på plats och när det gör det så är du på det ställe du ska vara på i livet..

Säg aldrig "Jag kan inte" och använd inte ordet "måste" så mycket..
Vi är ju födda likadana allihopa så varför kan inte du stora saker i livet??
Tveka inte, och sluta göm dig bakom ditt förflutna, drömmen vad du vill bli, mannen i ditt liv, ditt barn, dina syskon, dina föräldrar
bli den DU ska vara.
Let´s face it
Den som ligger hemma på soffan och inte bryr sig om livet kommer bara få en grop i soffan och den som går All In kommer att få allt den vill ha..
Klaga inte på livet, gör det bästa av det istället och sluta med tunnelseendet och kolla utanför ramarna!

Do not follow where the path may lead.
Go instead where there is no path, and leave a trail!

Så jävla sant!
Nu jävlar är jag peppad, sista veckan jag kör med amning så snart blir det en skjuts på vägen med vikten så det börjar röra på sig någongång för träna det gör jag flera gånger i veckan men det går inte så snabbt som jag hade hoppats så jag ska ta till en kur med hjälpmedel som är köpta på hälsokost (får inte amma med dom tabletterna) så jag får igång förbränningen
sen blir det hårdträning och lite proteinshakes så jag bygger muskler!
Har kommit på att jag inte vill bli smal smal utan smal med muskler, det är läckert!
Så Good luck Chuck!
ge mig 3 år så har jag fixat det!
Jag ska till ams imorgon och kika på NÄR jag ska börja skolan. (Inte OM eller KANSKE)
Jag ska till körskolan och se NÄR jag kan börja, jag är ju godkänd av transportstyrelsen. (Inte OM eller KANSKE)
Några steg i rätt riktning :D
Känns bra för själen måste jag ju säga!













Kommentarer
Postat av: Kerstin

Du har så jäkla rätt i allt du skriver.

Ja gå och fixa det imorgon, you can do it!!!

xxxxxxxx

2011-05-24 @ 21:15:06
Postat av: Kersti

Du har så rätt i allt du skriver Emma, kunde inte sagt det bättre själv.

Ja Emma fixa det imorgon, you can do it!!!

xxxxxxxx

2011-05-24 @ 21:18:46
Postat av: Kersti

Jaså nu har den där Kerstin varit här och kommenterat igen!!

2011-05-24 @ 22:05:47
Postat av: ekfan

Mmmmm, helt sant Emma... Du är så clever! !´"Den som ligger hemma på soffan och inte bryr sig om livet kommer bara få en grop i soffan"... Hahahaha :)

2011-05-24 @ 22:47:41
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0