1a Advent!

Igår fick jag vakna till barnskratt och julmusik. Tommy och Ellie var vakna och spelade FOTBOLL med en julkula! Men det kunde jag inte bry mig mindre om vad dom använde som fotboll utan hennes gapskratt slår ju allt!
Jag låg nedbäddad under stora täcket och kuddhavet och bara log, det är en sån värmande känsla när man hör sitt barn skratta :)
När jag klev upp så hade dom tänt brasa, sprängt en tändare då han hade lagt den PÅ kaminen :P, tänt en massa ljus och julstjärnor och julstakarna var tända och lekte och skrattade. Älsklingen försökte iaf få fram en julstämmning trots att det spöregnade ute!
Våra dagsplaner var julskyltning, middag hos pappa och handla. Så vi begav oss hemifrån runt 13tiden och hann ta en repa på stan där Tommy köpte ursnygga Timbaland-skor och jag shoppade några juldekorationer på Indiska men sen vart det faktiskt inge mer shopping :O Utan vi gick hem till pappa och systra min där det var uppdukat både thaikyckling och kött med tillbehör. Min moster och hennes man kom förbi och käkade och det mesta av maten gick ju åt, pappa måste vara en av dom bästa kockarna i världen :P

När vi åkte därifrån så skulle vi skjutsa syster till andra sidan stan då hon skull på glöggkväll så var det snö blandat regn som piskade på rutan så då fick jag köra i sånt väder för första gången. Men det gav sig inte där utan tillslut så snöade det som sjutton så jag fick lov att stanna och be T ta över. Mörker, snöyra och osäker förare går nog inte så bra ihop! När vi stannade på Ica Maxi så snöade det och Ellie vart totalt såld på dom vita flingorna så i bilen på väg hem sen satt hon och sa "snö, nö, nö, snööö" typ hela vägen, dvs 2 mil!

Så jag vet vart vi kommer spendera dagen idag, utomhus i snön så länge den finns kvar :)


Fredagkväll med julpyssel..

Lördagsmys med ugnstekt lax med rostade solroskärnor, sparris, potatis och sallad
Gott som fan tyckte vi alla 3 :)

Juldekorationen går i färgerna vit, silver, grått, fattigmanssilver, lite guld och en skvätt rött!
Julstjärnorna är nyinköpta och går i färgen creme och silver så det ger ett mjukt sken.

Förresten så vill jag TACKA för era fina kommentarer!! Värmen göttans ska ni vet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0