Förnekelse!

Julen kan inte vara här redan! Förnekelsen har övertaget just nu.. Är det verkligen Advent nu, ska torpet få sin första Christmastpimp? Vart sjutton är snön??
Mitt huvud kan inte riktigt ta in att det är dags att packa upp och pynta MEN efter vi har åkt förbi många hus som har pimpat upp huset från grund till tak så är det väl dags :) Så jag testade stjärnorna igår och dom funkade från förra året tills jag sängde en i backen! Men den andra funkar och en ny glödlampa till den jag slängde i golvet ska nog inte vara allt för komplicerat att hitta. Ellie vart helt tagen av det vackra ljuset från den färgglada stjärnan och ville kolla på den hela dagen så jag bestämde att vi ska åka in till stan så får hon välja själv en stjärna till hennes rum, Indiska har ju lite roliga och färgglada stjärnor :)
Själv så vet jag inte riktigt hur jag vill pynta i år, Vitt/silver/grått och en skvätt rött eller rött/grått/guld och en skvätt färg.. Hmm ja vi behöver en shoppingrunda på stan så får vi se vad jag hittar på för inredning detta år! Förra året var det rött och guld som hade övertaget. Det blir ju en riktig mysfaktor av dom färgerna.. Men sen är jag sugen på gammal/sliten julpyntning (lantlig, shabby chick style).. Ja som sagt vi får se vad jag känner för!
Vi har inte ens fått upp gardinstänger så har vi inga gardiner heller eftersom det är helt andra mått från vad vi har haft förut  så vi får väl se hur det blir med gardinfrågan :)

Man pyntar väl mest för barnet/barnen skull, rätt otroligt hur deras ögon lyser upp när dom ser allt ljus,paket och inte tala om julgranen! Så självklart så ska vi pimpa upp torpet detta år.. jag ska bara förneka det i någon timme till innan jag börjar göra i ordning lite dekoration :)

Bilder kanske kommer upp sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0