Hur man tänker och agerar..

Visst är det dygt att störa sig på folk, visst är det jobbigt att ständigt må dåligt över saker??

Klart man ska må dåligt för att sen veta hur det känns att må bra. Då hittar man ju ett mående man strävar efter och då menar jag att-få-må-bra måendet! Det är väl det alla vill, att få må bra.
Okej, dom flesta vill det i alla fall, det finns säkert undantag.

Men alla mår vi väl dåligt någon gång, ingen kan undvika ett nedslag under alla år vi vandrar här på jorden.
Men handlar det inte om hur man agerar i sitt tänkande och vad vi väljer att bli nedslagna av?
Om någon tex är provocerande emot mig, försöker trycka på ömma punkter för att få en reaktion så väljer jag oftast bort att reagera  på det storslagna sättet som den här människan tror att jag kommer att göra. Jag väljer bort en sån onödig fajt, människa har kanske en dålig dag och vet inte hur man utlopp över den än att hoppa på andra, så om jag skulle reagera så vinner ju den människan och blir matad med ännu mer negativa energier, och det vill jag ju inte. Det skapar dålig energi i mig och de är det inte värt någonstans.
Varför ska någon ens få påverka mig på ett negativt sätt?

Folk kanske tror att jag och andra som lever med det tänkandet lever i någon slags förnekelse, en lögn att allt är bra. Men det är inte riktigt så utan det är mer att jag VÄLJER vart jag lägger mina energier, det är mitt liv,min själ och mitt levnadssätt som jag har valt och jag lever så här. Jag vill må bra! Jag vet hur det är att må dåligt, jag vet hur det känns att vilja hoppa framför tåget. Men jag fick en uppenbarelse: Mitt eget värde, alla har inte en sån tur att få leva länge och av någon anledning så finns jag kvar så jag vill göra det mesta och det bästa av det..

Är det lätt att leva så?? NEJ, jag jobbar med mig själv varje dag och dom käppar i hjulen jag får jobbar jag med HUR jag kan lösa det på bästa sätt istället för att lägga mig ner och grina och börja klaga på livet.
Jag är glad att jag har kommit den bit jag har gjort, för jag har gjort det alldeles själv.

Alla kan om dom vill och orkar jobba för det..

En vän som väntar sitt första barn sa till mig: Det är så skönt att prata med dig för du är den första som inte får det här onda att verka negativt utan att viktuppgång, foglossning, kräkas och allt sånt som faktiskt bara KANSKE kommer att ske vara en tillhörande process i något positivt. Du berättar allt med ett leende och inte i ett suckande. och det är skönt att höra.

Det var en stor komplimang för mig och jag är GLAD att jag sprider ett sådant budskap och att jag då inte är som dom andra hon hade pratat med :))

Det handlar om att vara medveten om sitt agerande mot andra och mot sig själv. "Är det värt att lägga energi eller en åsikt om denna sak?"
Sätt ett värde på ditt liv och sluta klaga. Var glad för andras skull och säg "Fan vad du är bra" eller krama den människan du vet inte mår bra fast hon eller han säger att h*n gör det och säg: jag vet att du inte gör det och det är okej"


Man hjälper faktiskt andra lika mycket som sig själv när man blir medveten om det runt omkring en och livets värde.
Att hitta inre frid är bättre än att kriga med sig själv varenda dag. När man har hittat inre frid så betyder inte småsaker som att den killen som gick förbi hade fula skor någonting.
Utan bara det som betyder något blir meningsfullt och det som inte är så viktigt passerar bara förbi som en av alla miljoner vindar i luften.



Be at Peace with Everyone

No one is capable of making you upset without your consent, so if you begin practicing the intention to be authentic and peaceful with everyone, you connect to peace itself- and gain the power to change the energy of your relationships with family and friends.

 

 

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: emelie

Ännu ett inlägg med kloka ord från dig Emma... Härligt!! =)

2011-11-30 @ 16:30:18
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0