Det är de här jag snackar om, det är mitt mål!!

Det här ska jag börja med år 2012 efter bebis är ute och jag har hittat kraften efter förlossningen! Inte göra så som med Ellie, hon kom ut, jag gick ner hela min graviduppgång på några v, sen istället för att köra igång så var min kropp kass efter förlossningen och mitt järnvärde låg på 78 så jag vart liggandes hemma.. Och jag kom aldrig igen efter det.. Började dock i våras och köra igång på riktigt meeen så vart jag med barn igen.. Så efter den här bebisen har kommit ut så kör jag!
Det blir stenhårt, tufft och skitjobbigt och jag kommer säkert hitta undanflykter MEEEEEN jag ska be min sambo att kicka mig i rumpan när dom ursäkterna kommer! Det finns inga ursäkter, det är bara JAG som kan ändra på mig.
Jag tror att om jag fixar det så kommer jag vara supernöjd med kroppen och om jag iaf börjar gå ner så ökar både självkänsla och självförtroende och det kan vara en stor sporre.
Jag är ute efter precis det här, gå ner men bygg muskler! Det är heeelt klart det snyggaste, att bara vara smal är inget som tilltalar mig eftersom jag inte var nöjd med mig själv då heller, att vara för muskelös är inte heller snyggt så det vill jag inte och att vara tjock är definitivt inte snyggt någonstans!!
Så lagomt med muskler ska jag bygga på, och det kommer få ta den tid det tar.. Jag har inte bråttom men jag vägrar vara tjock om 5 år, jag vägrar säga att "jag har fött barn". Det finns ingen anledning att vara fet för det,  att kroppen är lite mer slapp och att den inte är som vanligt F I N E men det är skillnad på det och fet. Men den här vikten är oacceptabel i mina ögon, den sänker skälvförtroende och självkänsla och jag har aldrig tvivlat på mig själv som jag gör och har gjort nu ett bra tag.
Den största sporren är ju självklart Ellie och den ofödda, dom ska se sin mamma lycklig, stabil, bekväm i sig själv så jag kan spegla av den på dom.
Det finns ingen återvändo, 2012 kör jag igång mot ett hälsosammare och lyckligare liv!

Bye bye hemska hemska fettet, Emma ska komma tillbaka :D

www.aftonbladet.se/vikt/article12468714.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0