Bebis mys!

Idag har jag Ä N T L I G E N fått myst med lilla Nova-Li!!
Hon är så bedårande så det är galet och att få hålla i sån där liten tösabit fick Ellie att framstå som en stor tjej för första gången. Hon är alltid yngst så nu såg man verkligen hur stor hon har blivit.
Hon var nyfiken och mer försiktig med Nova än vad jag trodde, hon har ju ingen koll på om hon är hårdhänt eller inte men det gick faktiskt riktigt bra. Nyfikenheten är ju ett stort plus tycker jag så det var ett lyckat möte!
När jag höll i Nova medan Marie ordnade med vagnen och klädde på sig så vart jag alldeles lugn i kroppen, spädisar är verkligen magiska och vilket lugn dom har över sig.
Ellie vart oxå lugn för hon slocknade 2 min efter dom hade gått :D

Igår så vart jag klar med Ellies höst/vinter/dagisgarderob för utevistelse.
Det ska inhandlas en till overall och lite sånt men nu är basen klar. Dom här kläderna ska hon få ha på dagis så får hon ha andra hemma men viktigaste på dagis där hon ska vara ute och leka som mest.


Svart/grått fodrat regnställ från Didriksons (ursäkta bildkvalitén)

Det vart blåa Tretorn stövlar. Kanske inte det mest passande färgen till regnstället men storleken i andra färger var HELT slut förutom röda så det vart blåa :)  Hon har nämligen sin Plommonfärgade skaljacka som hon kan ha under regnjackan eller bara den en fin höstdag med gallonisar och mössan med älgar är oxå plommonfärgad så rött är uteslutet då ;) I stöveln lägger jag en fleecesula coh det ska inhandlas Ullstrumpor..

Till kalla vintern är det varma och fodrade vantar med matchande mössa från Didriksons. Den här mössan passar bra under hjälmen dom måste ha på dagis så det var ett givet köp!

Matchande overall från Didriksons! Hennes pappa bestämde färgen, jag tänkte grå eller svart så kanske barn nr 2 kan ärva men jag vart nedröstad :)

Vinterskor var det mest jobbiga att hitta, alla säger olika! Men nu köpte ag Ecco Gore-tex och hoppas dom håller hela vintersäsongen!

Slaskavantar och lite mer vantar,halsdukar och mössor får inhandlas när det behövs men nu är det viktigaste klart, Skönt!!

Nu är det snart lunch, Ellie sover så jag hinner fixa den innan hon vaknar, sen blir det ut i sooolen!

Ha en skön höstdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0