Vilken vecka!

En vecka som vart fylld med premiärtur med bussen in till stan med Ellie, det gick strålande! Mamma fick inge panikångestattck och Ellie satt och ropade att hon åkte buss och pappa åkte bil typ så fler resor in till staden lär det bli :D
Så har jag både fått sett lilla miraklet W som har kommit till världen, mamma H såg både stolt och strålande ut!
Sen samma dag fick vi träffa familjen M/P! Vi käkade lite middag och i lugn och ro vart det inte, 3 barn var med i åldrarna 6 månader, 20 månader och 9 år så det var ett sånt där skönt kaos som bara barnfamiljer kan få till, underbart!!
I onsdags hade vi playdate med mammorna från föräldrargruppen. Alla togs sig ut hit och barnen som inte är så små längre var som små underbara virvelvindar!
Vi är 4 st som har haft kontakt sen föräldrargruppen och vi har träffats mycket ja ända tills det var dags att gå tillbaka till jobbet! Ett av paren fick sin andra son nu i oktober så det var 5 småkillar och 1 Ellie och plus han i min mage så det var fullt upp och dom här fikastunderna och lekstunderna vi har haft förut har förändrats dramatiskt!! Dom ligger inte på golvet och leker med en mjölkkartong utan det är full fart hela tiden och det syns att dom är sina små egna invider som vet vad dom vill, LOVELY!
Ellie avslutade vår playdate med att ramla med pannan först ner i klinkergolvet, så en megastor bula föddes och växte och växte! Såg rätt så hemskt ut och hur hon lyckas att ramla precis där är ju otroligt! Vi har inte mycket klinker och en av orsakerna är just för vi har barn så vi har i hallen, och som ett L nedanför köksbänkarna och badrummet ofcourse! men ändå så lyckades hon :P Jaja den är grön och fin nu så den håller ju på att försvinna!

Idag är det söndag och det vankas middag inne i stan hos mina föräldrar! Pappa åker och jobbar på onsdag så då blir det en middag och lite hejdå nu när alla är lediga!
När jag vaknade idag så var T och Ellie ute och åkte pulka i minusgraderna och sen kom dom in, vi åt lunch och nu ligger båda och vilar! Så förstå hur konstigt det känns att ha det tyst runt omkring mig :D
Väldigt skönt oxå måste jag säga! Ibland så behövs tystnaden så man får vara ensam och bara vara Emma.
Jag älskar inte min familj mindre för det utan jag hämtar ny kraft när väl detta sker.
Som när Ellie är på dagis, dom timmarna så är det tyst här hemma, ibland lite musik men oftast så vill jag ha det tyst!
Att inte ha elektroniken som stör att få  den där viktiga kontakten med mig själv. Gå in i mig själv och försöka rensa och ta fram det jag vill, behöver och känner och framför allt att om det är något som jag har stört mig på den dagen, dagarna så går jag igenom det och känner efter om det är så viktigt att störa sig på just det eller om jag kan lägga energin på bättre saker..
Oftast ställer jag frågan: Om jag tar upp det med den här människan kommer det orsaka mer gott än ont, hur viktigt är det??
Jag har kommit på att man behöver inte ha rätt hela tiden utan om jag får välja att ha rätt eller vänlighet så väljer jag vänlighet och låter min åsikt bli osagd om den personen inte ber om den.
För om man tänker på det, om en person säger sin åsikt hur personen känner om något och du tycker helt tvärtom, om du öppnar munnen och säger "Men nej, hur kan du tycka det?" hur ska du veta hur DU får den människan att må, framstår det som att han/hon känner "fel", skapar du osäkerhet hos den människan?? Tänk om det har tagit lång tid för den här människa att ens våga säga något..
Känslor är aldrig FEL utan slutsatsen är ju enkel: ni tycker olika.
Så istället för att försöka få "rätt" så kan man låta den åsikten passera och försöka se det från samma synvinkel som den personen gör istället för att säga att personen känner fel. 
Varför försöka ändra någons åsikt om något?? jag skulle bli galen om någon försökte ändra min åsikt om diverse saker så varför ska jag göra så mot andra??
Sen är det annorlunda om man befinner sig i en debatt då ska det disskuteras för det är ju det de handlar om. Men JAG tror att man ska tänka efter INNAN man säger något och låta bli att styras av EGOT som måste ha "rätt"..

Mycket man kan komma på under tystnaden med sig själv :)


Bussresan med världens finaste <3

Bilden vart riktigt suddig, men om man har en liten tjej som bara vill titta ut genom fönstret istället för att ge mamma en bra bild på sig själv så får mamman vara nöjd med det man får :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0