2012-01-01

Ja då var det första dagen på 2012, det snöar lite lagomt och för en gång skull så känns det lite som vinter iaf!

Gårdagen var väldigt lyckad trots att jag är sjuk! (förkyld, ont i kroppen, ont i huvudet och gravid är ingen lätt kombo)
Vi åkte hem till T och E där vänner skulle samlas för lite nyårsfirande! Vi kom dit runt 17 redan eftersom vi har ju ett barn som inte kan vara vaken så länge på kvällarna, hon är ju ett rutinbarn som sagt och det är väldigt svårt att bryta! Så vi for dit i tid så vi hann vara där i några timmar och umgås. Vår tösa har vart lite skeptisk mot killar av någon anledning (Börjar tro att det är hennes pappa som börjar lära henne i tid att killar ska man passa sig för) i alla fall så började med att hon satt i Tommys knä och kollade in P och S som redan var där när vi kom, T träffade hon redan i fredags och hon vart väldigt fäst vid honom redan då så han vart en favvo för henne och det är ju bra träning eftersom T och hans sambo E ska få bebis lite senare i år så han får träna lite!
Det började så men slutade med att hon var med alla förutom sin mamma och pappa, hon drog i allas händer och skulle mata katten, gå upp och ner för trappen eller bli buren. Då vill jag lägga till att hon träffar inte dom här människorna så ofta, bor i olika städer och alla har ju sitt så vi träffas inte så ofta som vi vill.
"Hon är väldigt lätt och social" Var en komplimang hon fick och jag har inte ens tänkt på det, men situationen igår bevisade verkligen att hon har blivit en väldigt social, lätt tjej som till och med dansade för alla, så alla fick en barndos vare sig dom ville eller inte eftersom hon gick fram till alla. Så vi fick säga till våra kära vänner att dom fick säga till ifall om hon blir för mycket. Barn kan ju bli det!  Men dom flesta tyckte nog att det var lite mysigt :)
Det är kul att dom ville engagera sig i henne, det fanns ju ingen där som har barn (än) men ändå vågade ta sig till henne, mycket kul att se!! Och frågor kom, helst om HUR vi gjorde med henne som spädis och när vi införde våra rutiner osv, alltid kul att få dom frågorna för oftast får vi väldigt POSITIV respons " Det är ju jättebra" "Så vill jag oxå göra" :)  Känns faktiskt kul eftersom förälder så tvivlar man på sina val och beslut rätt så ofta!

Klockan vart strax innan 20 då vi drog oss tillbaka till vårt torp. Ellie somnade typ på farbror Rukko så det var dags! Väl hemma fick hon sig ett bad och välling innan sovdags och det tog inte så lång tid innan det vart tyst inne i sovrummet :)
Jag somnade 22:30 så Tommy hade nog en rolig kväll :P Vi sa att vi får ta igen det nästa år och ha ett litet firande här med mat och glada människor!

Det var lite annat när Ellie var yngre och inte hade sina tider, hon var med överallt och vi kunde vara borta på kvällarna, jag hade ju alltid maten med mig så det är såååååååå okomplicerat med småttingar man kan vara mer social då än nu när hon har sina tider!
Men vi föredrar rutiner och tider, det är väldigt skönt :)

Just nu är det tyst här hemma då både barn och sambo sover, jag har haft sovmorgon så jag sitter här och funderar på om jag ska gå och klä på mig! Härliga slödag :)


Kvällsdopp!

Kommentarer
Postat av: emelie

Det var jättetrevligt igår tycker jag!! Och Ellie är ju helt underbar, roligt att hon och Pudde kom så bra överens också ;) Haha! Då bjuder jag in oss till nästa års nyårsfirande i Boda, härligt initiativ där Emma :) Hehe

2012-01-01 @ 17:58:29
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag bjuder också in mig! :-D



Ps. Sååååp himla okomplicerade är småttingar Inte ;-) bara komplicerade på andra sätt :-)

2012-01-01 @ 20:31:44
Postat av: Emma

Ja hon och Pudde fick en liten kontakt där, hoppas hon bara gillar andras katter eftersom vi inte kan skaffa någon :D

Klart ni ALLA är välkomna hit!!!!!

Alltså jag kan ju inte komma ihåg vad det var som var komplicerat med en liten, hon hängde bara med så ingen stress, press eller hålla tider eftersom maten var med. Det som sagt var innan rutiner vart insatt :P Så vi var ute väldigt mycket på dag och kvällsäventyr så vi vart mer begränsade när hon vart typ 5 månader och vi började med dom rutiner vi ville ha då fick vi fint vara hemma en viss tid:) Det var så vi hade det iaf och det är det enda jag kan utgå från :)

2012-01-01 @ 23:55:44
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0