Börjar få ihop det!

Jag kom på att jag är rätt långt gången.. Lillen kanske behöver lite grejer så jag var och handlade lite grejer igår och när jag stod med hans små strumpor och Ellie skulle oxå få nya strumpor så insåg jag hur stor hon är! Det är ju galet att vi ska få en sån där liten spädis igen, hur ska jag klara av att ta hand om en sån liten sak igen?? OCH dessutom ha Ellie som är runt 20 månader.. Ojoj herrejesus vilken utmaning!

Vi har oxå funderat över när han kommer ut hur vi ska göra med allt (Fast jag har svårt att planera sådant för jag vill inte ta ut något i förskott att allt går superbra så har vi inget val nu) och min önskan är att T får åka och hämta Ellie, så kommer dom upp till BB så åker vi hem. Sen får vi vara hemma i några dagar vi fyra och bara vara för oss själva så Ellie får det lugnt. Hon måste ju få känna att hon är med oss och bebisen, så resten av familjen får nog vänta med att få träffa honom. Fast man vill visa upp sin lilla skatt så måste vi tänka smart och låta Ellies behov gå före allt annat.
Så den önskan har jag sagt och berättade för barnmorskan igår och hon tyckte det lät bra, eftersom det första barnet är suuuperviktigt just då så hon inte blir lämnad utanför och få se alla andra vuxna hålla i honom men hon har inte fått det. Så hon ska få hålla, mysa och gosa med honom och få känna sig bekväm innan andra får komma hit :)

Så har jag bestämt mig att skriva lite mer i förlossningsplanen denna gång. Jag ska vara ärligoch säga som det är att jag har vart labil och inte alls samma Emma som jag var när Ellie skulle komma. Nog kommer man vara mer "med" nu med andra barnet då man vet vad det innebär men för att jag inte ska flippa ut på personalen så tänkte jag skriva ett brev..

Så planeringen går framåt och inköpen likaså!


Liiiite nya grejer till filuren!

Kommentarer
Postat av: emelie

Fy fan Emma du är snart tvåbarnsmorsa! Häftigt :D

2012-02-12 @ 13:09:07
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0