Det ska väl börjas i tid!

Jag är och kommer bli en sån där mamma som aldrig kommer att protestera om mitt barn/barnen vill ut och resa. Jag har själv varit där och fått upplevt såååå mycket och lärt mig väldigt mycket genom att fått se och uppleva och framförallt så växte jag en heeel del under mina resor.
Så om Ellie skulle säga "Mamma, jag vill åka till Afrika en månad och jobba som volontär" så skulle det göra ont i mammahjärtat att hon skulle vara borta, fruktansvärt ont! MEN hon är inte min ägodel utan mitt barn och jag har ingen rätt att stå i vägen för hennes drömmar för jag vill hennes bästa och om hon vill åka dit så ska hon självklart få åka dit!
Eller om hon vill åka till andra sidan jordlklotet till sina kusiner i ett år skulle jag ALDRIG stå i vägen för det, utan stötta henne och hjälpa henne boka biljetten.

Så nu är hon 1,5 år och jag satt och kollade på bilder från hon låg i min mage fram till nu och hon har i alla fall fått vart med på 4 st resor hittills! Nog är det längsta Italien men man lär ju börja någonstans :D


Första kortet från vänster så är vi påkryssningen till Tallin, där är jag i 6e månaden.
Andra kortet är när vi åkte till västkusten då var jag i v 38+ och hade BB-väskan med utifall om bebisen ville komma :D
3e kortet är Ellie 4 v gammal och vi åkte ner till mina kusiner i Göteborg och firade min kusins dotters födelsedag så där är vi hemma hos dom och Ellie ligger i kolikgreppet och vilar hahaha!
Det stora kortet är när vi är i Italien, Ellie är 15 månader.
(och jag var gravid i 13-14e v med hennes lillebror)

Undra vad nästa resa bär av?? Kanske Australien till min syster..
Det enda jag vet nu är att barn är inget HINDER utan man blir bara lite begränsad. Man kanske inte kan checka in på ett hostel i Asien men nog fasen kan man ut och röra på sig :)

Kommentarer
Postat av: Kersti

Jag håller med dig helt och hållet, vi älskar att resa med våra barn och har massa resmål inplanerade.

Klart att det kommer svida lite (läs mycket!) i mammahjärtat när dom vill ut och resa på egen hand men det är mamman i en som bara oroar sig, precis som du säger, det är våra barn inte ägodelar och jag/vi tycker att det är jätte viktigt att resa och se världen, lära sig andra kulturer, nya intryck, se hur människor i andra länder lever jag tror man vinner så fruktansvärt mycket på det som människa.

Man lär sig nog mer om värdet av saker och empati för att nämna några, det tror jag iallafall.

Bra tänkt Emma <3

2012-01-17 @ 15:56:21
Postat av: Marie

Du är en vis tösa du kompis!



En vis tösa med en oerhört söt dotter!!

2012-01-17 @ 16:52:11
URL: http://mariemelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0