Jag är glad!

Mvc besök var bokat imorse inne stan så vi packade ner barn i bilen och for in. Morfar tog hand om Ellie medan vi åkte till mvc. Eftersom det har vart mycket krångel, eller det kanske är normala saker som har krånglat men JAG har ju aldrig upplevt, förstor livmoder, extra ul, blod/järn/folsyra och B12-brist, foglossning, kilona har lagts på snabbt, bristningar har uppkommit och blabla med min dotter så har det vart mycket fysiskt och psykiskt!!
kilona har vart bland det jobbigaste jag har vart med om, vad vågen visar så höga siffror har den aldrig visat.. Jag VET att jag är gravid men det här är inga bra siffror alls och väl medveten om att man skyller inte på bebiskilon utan man får skylla sig själv så ger det en mer ångest hur man kan har vart så dum och inte insett vad man gör mot sig själv!
Dom här kilona blir ju Ellie lidande av, jag får ju inte samma ork alls och det jkänns oxå FEL eftersom det är ju jag som har valt att skaffa henne och barn är ju inga dockor man kan sätta i en stol och sen förvänta sig att dom fixar allt själv. Dom är ju i BEHOV av aktiviteter så som leka, sporta, hjärngympa, utveckla sig. och det är ju upp till barnets föräldrar. Så väl medveten om det och inte ha någon ORK har ju oxå vart ångestframkallande..
I alla fall, den här dagen på mvc så såg allt bra ut. Livmodern hade vuxit som den ska denna gång, bebisen ligger nedåt, blodtryck oxh allt har sett bra ut hela tiden så det var samma denna gång. Vikten trodde jag att mina minus 400 g hade blivit plus eftersom jag sväller nu MEN det var MINUS 5 KILO!!!
Alltså jag vart chockad och överlycklig!!! nu är jag motiverad som bara den att fortsätta min resa nedåt och bli hälsosamt smal!!
Minus 5 kg på v :D
jag är lycklig och tänk att det räcker med att lägga om kosten och SLUTA med läsk :D

Kommentarer
Postat av: Marie

Tricket är nog att leva normalt. Äta och röra på sig normalt. DU är så duktig!

2012-01-25 @ 17:28:21
URL: http://mariemelen.blogspot.com
Postat av: emelie

Härligt :) Hoppas värdena var bra och att du känner dig piggare!

2012-01-25 @ 20:38:58
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0