Längtar!

Idag så saknar jag Må Bättre! Jag vill zumba med LM, jag vill sparka och slåss med Carro, jag vill gymma och jag vill ha Marias Core! (Nu är nog Maria mammaledig, men ändå) och jag vill Body Balanca mig :)

Nu är det inte långt kvar och fan i helsvete vad jag ska träna!! Tragiska siffror på vågen gör ju så att man blir mer peppad att gå ner i vikt och bli tränad :)
Så denna gång så ska jag inte sluta gå ner så som det vart med Ellie, jag gick ner hela graviditetsvikten eller den från 3e månaden fram till v 41+3 dvs 14 kg på 2 VECKOR!
Det är sjukt mycket vikt på kort tid,men sen så hamnade jag där när jag fick anemi och tappade all ork så då vart jag hemma, sittandes och käkade godis typ så då vandrade jag över allt från vad NORMALVIKT är!

Tog mig ett halvår att gå till ett gym och bli medlem, började med LCHF och då böjade jag gå ner mellan 1,5-2 kg i v, MEEEEN så vart jag gravid igen :P
Ångrar jag inte en sekund för då hade vi ju inte haft oskyddat sex!
men det är ju lite typiskt att jag vart gravid DIREKT, det trodde vi inte eftersom det tog över 1 år med Ellie. Men men no alcohol and no ciggaretts var nog säkert en fin knuff för fertiliteten! Så jag hann inte gå ner något mer i vikt :)

Så nu har vi bestämt att vi börjar nu sakta men säkert att avstå från godsaker. För i Mars eller april när jag kommer igång så ska vi sluta med allt godis och läsk och andra onyttgheter. Ellie börjar ju förstå att vi äter något och hon inte får smaka, och det är taskigt! Vi kan ju inte säga att hon inte får medan vi får :)
Så nu är det skärpning, inge jojobantningar utan vår livsstil ska bli sundare och bättre för vår egen skull och för våra barn!

Så ett nytt liv för familjen här hemma närmar sig och både jag och T LÄNGTAR faktiskt både efter sonen (självklart) och få ett sundare liv :)

Och vet ni en sak, det är inte några kilon jag har gått upp utan det är MÅNGA! Jag erkänner, det är alldeles för många kilon. Ingen idé att gå och småsmussla "jag har blivit lite större" "Några kilo plus på vågen", då förnekar jag och då kommer jag inte lyckas utan fan det är lika bra att erkänna och INSE hur många kilo man väger och fatta vad fetma är. Både jag och T är sockertorskar så därför ska vi sluta HELT med allt för att inte ramla dit igen!

Jag ska gå ner mellan BRA JÄKLA MYCKET på RÄTT sätt och sen vad vågen visar återstår och se eftersom jag ska bygga muskler och dom väger så säger jag ingen siffra utan väntar och se när jag är nöjd!
men jag vägrar vara fet och jag SKA klara det här!

(En spiral blir insatt så FORT om möjligt kan jag lova ;) )

Jag är inspirerad, peppad och GLAD att jag ska få slippa denna hydda inom snar framtid, man orkar ju fasen ingenting när man är tjock! Nej jag längtar efter en normalvikt :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0