Härliga vårväder,helg, barn och människor!

Han som har bott här innan har INTE brytt sig om sin stora trädgård, nu är den här stora trädgården vår trädgård så nu har har T gått lös med röjsåg och de har rensats en hel del över helgen men mycket återstår!
Vi har många visioner om hur den ska se ut och vad som ska planteras, vart staket är behövligt, vart barnens "lekhörna" ska vara osv. Så planer och visioner fattas inte :)

Solen sken och det har vart riktigt vårväder och det märks, alla grannar är ute och fixar i trädgården och rensar, HOPPAS på att vi inte får något bakslag utan att våren verkligen är här!

Vi fick finbesök av familjen Melén/Pers på eftermiddagen och vi njöt av en godfika, kladdkaka och blåbärspaj hade jag lyckats slängt ihop TROTS att jag hade en missnöjd bebis i famnen! Så kladdkakan som vart bakad kvällen innan är bakad med svett och tårar och samma sak hände igår kväll när jag gjorde ordning köttfärsen till tacosen och torsken som ska bli vår lunch idag, Ludvig var missnöjd grinade och jag lagade mat. Man klarar fasen allt!

Tog 24 dagar.. Nu kan jag tänka mig en tredje bebis :P
Ellie har vaknat 7 i 2 dagar då efter vi ställde om klockan så idag så hade T hunnit till jobbet då Ellie har vaknat kl 6 annars så han har gjort klart henne inna han åker så jag inte behöver tänka på det! Men idag hade jag båda barnen från start och det skulle vara mat, uppmärksamhet, tvätta, klä på och allt sådant och det klarade vi utan några som helst problem. Ellie är FANTASTISK för att vara 21 månader, klart att hon gör fel ibland och nyper honom MEN mestadels så väntar hon, går och leker själv tills jag är klar med Ludvig-bestyren. Hela hjärtat blir varmt när jag tittar på henne när hon myser med honom och hon verkar så förståndig när vi pratar med henne, blir så himla stolt över att få vara hennes mamma!
Så om det fortsätter så här så kan en tredje komma om några år ;)


trädgårdsbestyr!


Blåbärspajen redo för att ätas :)





Kommentarer
Postat av: emelie

SÅ härligt att man äntligen kan vara ute och pyssla!!:)

2012-03-28 @ 15:35:45
URL: http://ekfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0