To do list!

ÄNTLIGEN ska vi sätta oss ner och skriva en To do-list! Huset behöver lite omvårdnad nu och vi har hämtat oss från sommarens/höstens renovering, fått vårt andra barn så nu är det dags!

KÖK
Skafferiet ska bli klart! Det ligger högt på listan (så beställde jag nu en skafferi-skylt så då kände T ännu mer att det var dags att göra klart det)
Hyllor, krokar, skyltar, gardiner ska upp, jag har äntligen hittat gardiner som jag tror ska passa in här,. Har dock inte bestämt vilka gardinstänger jag ska ha, valet står mellan 2 st.
Fläktkåpan ska målas vit.
sista listen ska upp.

VARDAGSRUMMET/MATRUM
vardagsrumsbord ska slipas och målas eller köpa ett nytt.
Skåpen ska göras klara, hönsnät ska inhandlas.
ramar måste inhandlas och tavlor ska upp.
kökssoffan måste målas och ställas in.
Media-hylla ska inhandlas.
BORT med möbler som inte ska vara där.
En ljusgrå/sand matta vill jag ha.
Gardinerna som ska upp är snart uppsydda och klara så snart har vi dom uppsatta.

BADRUM
En kommod kan vara bra att ha!
BVi har hittat en som kan bli lantlig, jag ska köpa andra beslag bara så blir det bra.
Krokar och hylla ska in..

SOVRUMMEN.
Smått och gott men inte lika viktigt som sakerna ovanför. Eller jo Ellies rum kommer bli klart snart :)

Källarvåning ska ju göras om, men det tar vi sen! En ny tvättstuga ska göras och det lär ta tid att hitta snyggt kakel och klinkers som är "lantligt", vågrar bara ta något så vår "röda tråd"i huset försvinner. LANTLIGT IT IS!
Funderar på shackrutigt golv.. Mycket förvaring kommer det finnas där, garderober och skåp, lååååååång bänk till att vika allas tvätt.. Ja stora planer har vi så lite finslipning och spara pengar så ska vi få en "lantlig" tvättstuga.
Ett badrum ska göras..
T:s pojkrum.
Sen får vi se vad vi gör med resten :D

Herregud snacka om 10 års plan om inte mer! Nu har jag inte ens nämnt våra utbyggnader .. så 20 års planer kanske ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0