Undviker ett måste!

Det är ett problem jag har, jag har ett problem med att bestämma mig och sätta punkt när ett beslut tas, mitt huvud börjar genast att arbeta och leta anda lösningar och det är ju helt galet för när vi ÄNTLIGEN har ett BRA förslag så börjar jag vela och då börjar T och vela..
Det var bestämt vart köket skulle vara i huset men efter våran skatt, dom gamla pardörrarna så ändrades allt , vart dom skulle vara, hur vi skulle använda dom!
Planen har länge varit att köket ska ut till vardagsrummet som då är vägg i vägg med ett liiitet kontor som vi då skulle slå ut och sen använda dom rummen till kök (med köksö) och matplats men efter dörrarna så funderar vi på att behålla köket där det är och ha två ingångar till det, en ingång "huvudingång" från hallen och sen ha ytterligare en liten ingång från vardagsrummet in i köket med våra pardörrar, då kan man ha dom stängda eller använda den ingången när vi tex har folk över och behöver 2 ingångar in :) Men då får vi plocka bort köksön men då får jag ett platsbyggt skafferi istället som då inte får plats på den "gamla" ritningen men med pardörrarna på det viset så blir det som dom hade förr, smala köksingångar för husets anställda så det är rätt så coolt!
Det är riktigt svårt att återskapa en "gammaldags" miljö i ett hus från 50-60 talet för det byggdes HELT annorlunda då litet,korridor,lågt,brunt och fult medan dom husen från 18-tidigt 1900 tal är så himla fina, dom har en sån vacker själ så det skulle vara mycket lättare om huset var från den tiden eftersom vi vill ha den miljön,inredning och allt, men vi får pyssla ihop och försöka hålla en balans..

Alltså det är inte lätt för det är såååå viktigt med en balans och harmoni genom hela huset, det ska ju finnas en "tråd" för att få den harmonin..
Eftersom det blir mycket vitt så måste man tänka på VAD man köper så det inte blir stelt och sterilt eller kan bli väldigt mycket 80-tal.
Svart är en utesluten färg eftersom då förstörs hela vår vision det blir det New England, nyare lantstil och det är vi inte ute efter.
Inte för mycket zink,dassiga färger och för slitna möbler för då blir det Vintage, Franskt.. Och det är vi inte heller ute efter.
Blanda en miljon färger och material funkar inte heller för det är inte lantligt utan bara rörigt.

Nej det här är svårare än vad jag trodde och jag känner själv att jag ska ha det perfekt, jag vill inte säga "ja men okej då vi tar det" bara för att jag inte orkar tjafsa utan jag tänker konstant på huset, vad vi är ute efter, husets "tråd", vilka färgskalor osv.
Jag tror jag är sinnessjuk eller något :)
T vill ha en större Tv och nu gick våran stora tv sönder IGEN så nu har vi plattisen som vi köpte till sovrummet när jag var gravid och gick och la mig kl 19 på kvällarna här i vardagsrummet och jag vill ju inte ens ha större, 32" räcker..
Han vill helst ha en 100" eller något men jag säger NEJ, jag hatar teknik, det är fult, svart och hemskt så det förstör hela husets harmoniska inredning så jag letar Tv-skåp för 32" för jag vill inte ens ha upp den på väggen och med skåpet så jag slipper se tvn, så bygger jag ett lekrum för T i källaren där han kan ha sin stora tv, tv spel och dator och det är ju en fantastisk lösning (fast om vi köper en iMac apple MC 508 som vi funderar på så hittar jag plats åt den för den är vit&fin) :D

Men ni ser vilka bekymmer mitt huvud har, och nu vill jag ha ett kylskåp för 25000, och det är bara en kyl... Herregud vad jag skulle behövt vara miljonär INNAN jag köpte hus och jag VET att vi inte har råd men ÄNDÅ så vill jag köpa den, jag ser knappt dom andra kylskåpen..

Funderar på terapi eller sluta kolla på internet efter grejer :)

Vi har hittat ytterligare ett alternativ till "vardagsrummet"


"Edward" från fogia kanske landar i vårt vardagsrum fast i en annan färg, sugen på lite ljusgrå fast inte för ljus för vi har många barn i familjen ;)

Nej huvudet snurrar och jag måste rita på köket.. Eller nu vaknade Ellie så nu kan jag inte göra det, vad synd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0