Helgen!

Sommarvärmrmen slog till i Falulandet i lördags och det firades med ett besök på stan med en god vän. Vi var på Bondens marknad och köpte fetaost, bröd och rabarbersaft.
Det kändes precis som utomlands, folk var sommaklädda, värmen, alla gick med vattenflaskor och Falun hade marknad i helgen så det var mycket folk i rörelse.
Efter markanden tog vi bilen ut till vårt torp och hälsade på T och vår kompis Keno som höll på att isolera fönster, Ellie sprang runt och var nöjd över sin nyfunna vän E!
Det var en sån där P E R F E K T dag :)
E och jag planerar en tripp till IKEA, vi måste dit och lämna några täckskivor, handla lampor, porslin och lite annat. Så varför inte åka med henne för det är ju roligare att åka med en tjej :) Så berättade att hon hade beställt lampor som hade kommit i fredags och en av dom var ju typ en sån jag hade lagt till i favoriter och funderat över till sovrum, så nu vart jag inspirerad och beställa den!
Vi måste ju ha en lampa därinne så tack E för en kick i röven för idag är den beställd, varför ens vela när man måste ha en??

Söndagen hade vi barnvakt så vi kunde avsluta 2 majorthings i huset, måla taket för sista gången, fixa värmepumpen och isolera do sista fönsterna.
Ts pappa komer och gör klart med värmen i v och det andra vart klart (tog bara 8 timmar) så nu jävlar börjar vi närma oss slutet, typ :)

Den här v kommer vårt efterlängtade kylskåp som vi köpte förra veckan.
Vi ska börja lägga in de sista plankgolvet och måla det.
Sen ska det målas, tapetseras, få dit beslag på köksluckorna och lite sånt.
Vi får se hur mycket vi hinner innan vi sticker till Italien, som jag har längtat!!!!








Den tror jag bli fin i vårt framtida vita sovrum (måste "bara" ha en ny sängstomme)

Kommentarer
Postat av: emelie

Snygg lampa!! Du har rätt, de är ganska lika. Bara för att vi har så bra smak båda två!! ;) Jag ska kika upp ett datum när vi kan bege oss till IKEA! Det kommer blir kul :)

2011-08-30 @ 18:13:13
URL: http://ekfan.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha japp, klart vi har :D



Låter skitbra, lär ju bli efter Italien antar jag, vi åker på lördag :))))

Det ska bli riktigt naaasigt :D

2011-08-30 @ 23:27:37
URL: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0